Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības veicināšana rotaļās pirmsskolā
Автор
Kediča, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autore: Jeļena Kediča. Kvalifikācija darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības veicināšana rotaļās pirmsskolā. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt rotaļas nozīmi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšanā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, tās autoru uzskati un skaidrojumi par bērnu iztēli un rotaļas nozīmi tās sekmēšanā. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka bērniem tiek sekmēta iztēle caur rotaļu. Empīriskā daļā tiek veikts pētījums, kurā piedalās vecākā pirmskolas vecuma bērni. Pētījuma sākumā tika veikta bērnu pedogoģiskā novērošana un testēšana un pēc izveidotajiem kritērijiem tika noskaidrots bērnu iztēles attīstības lēmenis. Turpmāk tika sagatavotas un izspēlētas rotaļas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības veicināšanai pirmsskolā. Pētijuma laikā tika apstiprināta kvalifikācijas darba izvirzīta hipoteze, kā rotaļa sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēli, ja tiek piedāvātas daudzveidīgas un vecumposmam atbilstošas rotaļas, materiāliem bagāta vide un tiek radītas dažādas rotaļu situācijas kurās bērni aktīvi iesaistās. Kvalifikācijas darba apjoms sastāda 41 lapaspuses, 1 pielikums, izstrādātas 2 tabulas un 3 attēli. Darbā tika izmantoti 37 informatīvie avoti. Atslēgas vārdi: iztēle, rotaļa, rotaļa attīsta iztēli, vēcāka pirmsskolas vecuma bērnu iztēle, bērnu iztēle. Author of the qualification work: Jeļena Kediča. The subject of the qualification work: Promoting the imaginations of older preschool children in pre-school in the games. Aim of the work: Theoretically explore and practice the role of playing in promoting the imaginations of older preschool children. The qualification work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part analyses pedagogical and psychological literature, the views and explanations of its authors on children's imaginations and the importance of playing in its promotion. Based on the lessons of the various authors, it is concluded that children are promoted through the game. An empirical part of a study involving children of the older pre-school age. At the beginning of the study, child pedagogical observation and testing were carried out and children's imaginations were identified according to the established criteria. In the future, games were prepared and played to promote the imaginations of older preschool children in preschool. Hypothesis has been confirmed during the post-qualification process, which promotes the imaginations of older preschool-age children when offering diverse and older games, a material-rich environment and creating a variety of playing situations where children are actively involved. The amount of the qualification work shall be composed of 41 pages, 2 tables and 3 images drawn up in Annex 1. There were 37 sources of information at work. Key words: imagine, playfulness, playfulness develops imaginations, the imaginations of early childhood children.