Pedagogs - pirmsskolas vecuma bērna pašapziņas sekmētājs
Author
Sedleniece, Dārta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Pedagogs – pirmsskolas vecuma bērna pašapziņas sekmētājs Kvalifikācijas darba autors: Dārta Sedleniece Kvalifikācijas darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Inese Eglīte Darba saturs: 42 lpp, 15 attēli, 3 pielikumi, 36 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba mērķis: Balstoties uz teorētiskām zināšanām un praktiskas darbības, pielietot rotaļu, kas sekmēs bērna pašapziņas attīstību. Pētījuma metodes: •teorētiskās – literatūras analīze; •empīriskā – novērošana, anketu aptauja; •datu apkopošana un analīze. Teorētiskā daļa: tiek apskatīta un analizēta pedagoga savstarpējā saskarsme ar pirmsskolas vecuma bērnu, pievērsta padziļināta uzmanība pedagoga profesionālās kompetences nozīmīgumam, pievērsta uzmanība vecāka pirmsskolas vecuma bērna t.i. 5-6 gadīga bērna pašapziņas sekmēšana pirmsskolā un veikts šī vecumposma īpatnību apraksts. Apkopota literatūra, kas kodolīgi apraksta rotaļu kā pašapziņas sekmētāju pirmsskolā. Empīriskā daļa: veikts pētījums par pirmsskolas bērna pašapziņas sekmēšanu, iesaistot 10 vecākā pirmsskolas vecuma bērnus, kā pētījuma objektus. Veikta pašvērtējuma analīze pētījuma sākumā un nobeigumā. Veikta pirmsskolas pedagogu anketācija, to analīze, lai izprastu pedagogu izpratni par rotaļas nozīmīgumu pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas sekmēšanā. Apkopojot novērošanas rezultātus tiek secināts, ka rotaļa ir pirmsskolas bērna pašapziņas veicinātāja, pielietotās rotaļas pētījuma gaitā ir pierādījušas pašapziņas attīstību. Atslēgas vārdi: pašapziņa, pirmsskola, sekmēšana, pedagoģija Title of the qualification paper: Teacher - promoter of preschool child's self-confidence Author of the qualification paper: Dārta Sedleniece Scientific supervisor of the qualification work: Mg.paed. Inese Eglīte Thesis content: 42 pages, 15 pictures, 3 appendix, 36 references. The aim of the qualification work: Based on theoretical knowledge and practical activities, to apply a game that will promote the development of the child's self-confidence. Research methodology: • theoretical - literature analysis • empirical - observation, questionnaire • data collection and analysis Theoretical part: the mutual communication of a teacher with a pre-school child is considered and analyzed, in-depth attention is paid to the importance of the teacher's professional competence, attention is paid to the parent of a pre-school child, i.e. Promotion of 5-6-year-old child's self-confidence in preschool and a description of the peculiarities of this age group. A collection of literature that concisely describes play as a promoter of self-confidence in preschool. Empirical part: a study on the promotion of preschool children's self-confidence has been carried out, involving 10 older preschool children as research objects. Self-assessment analysis was performed at the beginning and end of the research. A questionnaire of pre-school teachers and their analysis was conducted to understand the teachers' understanding of the importance of play in promoting the self-confidence of pre-school children. Summarizing the results of the observation, it is concluded that play is a promoter of preschool child's self-confidence, the applied games have proved the development of self-confidence during the research. Keywords: self-confidence, preschool, promotion, pedagogy, play/game