Rotaļu izmantošana valodas attīstības veicināšanā 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Jezarovska, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brežģe, Ļubova
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: „Rotaļu izmantošana valodas attīstības veicināšanā 3-4 gadus veciem bērniem”. Kvalifikācijas darba autore: Alise Jezarovska Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, kuras veido 4 nodaļas un 5 apakšnodaļas. Teorētiskā daļā tiek aprakstīta 3 – 4 gadus vecu bērnu vispārīgā attīstība, īpaši pievēršot uzmanību valodas attīstībai konkrētajam vecumposmam, kā arī tiek raksturota rotaļu nozīme bērnu dzīvē un valodas attīstības veicināšanā. Empīriskajā daļā tiek veikta bērnu novērošana, ar mērķi noteikt bērnu valodas attīstības līmeni: skaņu izrunas, vārdu krājuma, stāstītprasmes un spējas atbildēt uz jautājumiem. Šajā darba sadaļā darba autore apraksta dažādo rotaļu izmantošanas iespējas, bērnu valodas attīstības sekmēšanā. Pētījuma beigās tiek veikta atkārtota bērnu novērošana un tiek, salīdzināti rezultāti un izdarīti secinājumi. Darbā ietvertas 2 tabulas, 9 attēli un 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: 3-4 gadus vecu bērnu attīstība, valodas attīstība, rotaļa, pirmsskolas izglītības iestāde. Qualification thesis - “Use of games to promote development of language for 3-4 year old children”. Author – Alise Jezarovska Qualification thesis contains two parts, with 4 chapters and 5 subchapers. Theoretical part describes the general development of 3-4 year old children, paying special attention to the development of the language for 3-4 years old children, also describes importance of games in children lives and in promoting development of language. In empirical part there is children observation, in order to determine the level of children's language development: pronunciation of souns, vocabulary, ability to narrate and ability to answer questions. In this part of work, the author describes the possibilities of using various games to promote the development of children's language. In the end of empirical part there is repeated observation of children, results are compared and conclusions are made. The work includes 2 tables, 9 pictures and 6 appendices. Keywords: development of 3-4 year old children, language development, play, pre-school educational institution.