Show simple item record

dc.contributor.advisorBrežģe, Ļubova
dc.contributor.authorBajāre, Lāsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:53Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79651
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53544
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Lāsma Bajāre. Kvalifikācijas darba nosaukums: “Pasaka – kā matemātisko priekšstatu attīstītāja 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba vadītāja: pētniece, Mg.sc.administr. Ļubova Brežģe. Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt, kādā veidā tiek veicināta matemātisko priekšstatu attīstība izmantojot pasakas pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā darba autore analizē teorētiskajā literatūrā paustās atziņas par pasakām, bērnu attīstības psiholoģiju, matemātisko priekšstatu apguvi pirmsskolas vecumā. Empīriskajā daļā darba autore analizē veiktās pirmsskolas pedagogu anketēšanas rezultātus, veic bērnu matemātisko zināšanu novērojumus pirms un pēc izmēģinājuma darbības, kurā izmanto dažādas pasakas ar mērķi veicināt matemātisko priekšstatu attīstību bērniem, veic secinājumus par paveikto. Darba gaitā autore secina, ka pasakas izvēlei ir liela nozīme un jāprot izvelēties atbilstošāka pasaka konkrētiem bērniem, lai visi būtu ieinteresēti un aizrautīgi sekotu pedagoga norādēm, paši bērni mācītos secināt, atdarināt, fantazēt. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, 2 tabulām, 7 attēliem, pielikumiem.
dc.description.abstractAuthor of the qualification paper: Lāsma Bajāre. Title of the qualification paper: “Fairy tale - as a developer of mathematical ideas for 3-4 year old children in a pre-school educational institution”. Qualification supervisor: researcher, Mg.sc.administr. Lubova Brezze. The aim of the qualification work: to study how the development of mathematical notions is promoted by using fairy tales in a pre-school educational institution. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the author analyzes the findings in the theoretical literature about fairy tales, child development psychology, acquisition of mathematical notions at preschool age. In the empirical part, the author analyzes the results of the survey of preschool teachers, makes observations of children's mathematical knowledge before and after the experimental activity, which uses various fairy tales with the aim to promote the development of mathematical ideas for children, draws conclusions. In the course of the work, the author concludes that the choice of a fairy tale is of great importance and must be able to choose a more appropriate fairy tale for specific children, so that everyone would be interested and enthusiastically follow the teacher's instructions, the children themselves would learn to infer, imitate and fantasize. The qualification work consists of an introduction, 4 chapters, 7 subsections, conclusions, 2 tables, 7 figures, annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpaskas
dc.subjectmatemātisko priekšstatu veidošana
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestāde
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērns
dc.subject3-4 gadus veca bērna attīstība
dc.titlePasaka - kā matemātisko priekšstatu attīstītāja 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeA fairy tale as a developer of matematical ideas for 3-4 years old children in a preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record