Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Daiga
dc.contributor.authorMizāne, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:56Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79661
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53547
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: 5-6 gadus vecu bērnu izziņas intereses par dabu attīstība pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Mērķis: teorētiski pētīt un praktiski vērot 5-6 gadīgu bērnu izziņas intereses par dabu sekmēšanas iespējām pirmskolā. Kvalifikācijas darba autore pētījuma gaitā iepazinās ar vairāku autoru atziņām un pētījumiem par bērnu izziņas interesi un to sekmēšanas iespējām pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pirmajā nodaļā tika teorētiski analizēta, apkopota izziņas interese un tās būtība, tika raksturota 5-6 gadīgu bērnu attīstība. Otrajā nodaļā tika analizēta jaunā mācību programma, tās mērķi un uzdevumi, analizētas, raksturotas mācību metodes. Trešajā nodaļā tika atlasītas pētījuma metodes, kritēriji, rādītāji un līmeņi. Tika veikts sākotnējais un atkārtotais bērnu prasmju vērojums, veikta izmēģinājumdarbība, pētījumā iegūto rezultātu analīze un salīdzināšana. Empīriskajā daļā atbildēts uz pētījuma jautājumu, ka 5-6 gadīgiem bērniem izziņas interese veidosies, ja izvēlēsies bērna vecumam atbilstošas, saistošas, daudzveidīgas metodes: vērojumi, pētījumi, eksperimenti, darbošanās ar dabas materiāliem, rotaļas dabā, praktiska darbošanās dabas centrā. Kvalifikācijas darba apjoms: 56 lpp, 5 tabulas, 6 attēli, 44 literatūras avoti, 3 pielikumi. Atslēgvārdi: izziņas intereses, daba, attīstība, 5-6 gadīgi bērni, pirmsskolas pedagoģiskais process.
dc.description.abstractTopic of Qualification Thesis: Development of cognitive interests of 5-6 year old children in nature in the pre-school pedagogical process. Aim: To theoretically research and practically observe the cognitive interests of 5-6 year old children about the possibilities of promoting nature in preschool. In the course of the research, the author of the qualification paper got acquainted with the findings and research of several authors on the interest of children in cognition and the possibilities of promoting them in the pre-school pedagogical process. The first chapter theoretically analyzed, summarized the interest in cognition and its essence, described the development of 5-6 year old children. The second chapter analyzed the new curriculum, its goals and objectives, analyzed and described teaching methods. In the third chapter, research methods, criteria, indicators and levels were selected. The initial and repeated observation of children's skills was performed, a pilot activity was performed, and the results of the study were analyzed and compared. The empirical part answers the research question that 5-6 year old children will develop cognitive interest if they choose age-appropriate, engaging, diverse methods: observations, research, experiments, working with natural materials, playing in nature, practical work in the nature center. Volume of qualification work: 56 pages, 5 tables, 6 figures, 44 literature sources, 3 appendices. Keywords: cognitive interests, nature, development, 5-6 year old children, preschool pedagogical process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectizziņas intereses
dc.subjectdaba
dc.subjectattīstība
dc.subject5-6 gadīgi bērni
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.title5-6 gadus vecu bērnu izziņas intereses par dabu attīstība pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeDevelopment of cognitive interests of 5-6 year old children in nature in the pre-school pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record