Daba kā līdzeklis 1,5-4 gadu vecu bērnu sadarbības prasmju attīstībai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Birkentāle, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Daba kā līdzeklis 1,5-4 gadu vecu bērnu sadarbības prasmju attīstībai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt sadarbības prasmju veicināšanas iespējas 1,5-4 gadus veciem bērniem, izmantojot dabu un tās resursus, pirmsskolā. Pētījums sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā - ir analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra un salīdzinātas dažādu autoru atziņas par sadarbības prasmju attīstību pirmskolas pedagoģiskajā procesā, īpašu uzmanību pievēršot bērnu attīstības īpatnībām, kuras veicina saskarsmes, komunikācijas un sadarbības prasmes. Apkopotas vairāku autoru atziņas, kā attīstīt sadarbības prasmes izmantojot dabu un tās resursus. Analizēta un apkopota literatūra par metodēm un paņēmieniem sadarbības veicināšanai dabā. Empīriskā daļā - ir atspoguļots pētījums, kurā piedalījās 1,5-4 gadīgi bērni. Teorētiskās analīzes rezultātā tika izveidoti kritēriji un rādītāji, pēc kuriem tika mērīta sadarbības attīstība praktiskajā daļā. Pētījumā tiek atspoguļotas dažādas aktivitātes un nodarbības, lai veiksmīgāk novērtētu bērnu sadarbības prasmju attīstību, izmantojot dabu kā līdzekli, pedagoģiskajā procesā. Bērnu sadarbības prasmes attīstība tika vērtēta pētījuma sākumā - pavasarī un pētījuma beigās - rudenī. Tika veikta sākotnējā mērījuma un beigu mērījuma salīdzināšana. Pētījuma beigās tika izdarīti secinājumi par sadarbības veicināšanu pirmsskolas izglītības iestādē 1,5-4 gadus veciem bērniem, izmantojot dabu un tās resursus. Kvalifikācijas darba sasniegums ir bērnu sadarbības prasmju attīstīšanās, kā arī secinājumi par sadarbības prasmju sekmēšanas iespējām. Darba galvenie atslēgas vārdi ir: sadarbība, saskarsme, komunikācija, daba, pirmsskolas pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp. Topic of the paper: Nature as a tool for the development of cooperative skills of 1.5 – 4-year-old children in the pre-school pedagogical process. Research objective: To find out theoretically and practically the possibilities of facilitating cooperative skills for 1.5 - 4-year-old children, using nature and its resources, in preschool education. The study consists of two parts - theoretical and empirical. Theoretical part - the pedagogical and psychological literature is analysed and the findings of various authors on the development of cooperative skills in the pre-school pedagogical process are compared, paying special attention to the peculiarities of children's development, which facilitate communication and cooperative skills. The findings of several authors on how to develop cooperative skills using nature and its resources are summarized. The literature on methods and techniques for facilitating cooperation in nature has been analysed and summarized. Empirical part - reflects a study that involved participation of 1.5 - 4-year-old children. As a result of the theoretical analysis, criteria and indicators were developed, according to which the development of cooperation in the practical part was measured. The research reflects various activities and classes for more successful assessment of the development of children's cooperative skills in the pedagogical process using nature as a tool. The development of children's cooperative skills was assessed at the beginning of the study - that is, in the spring and at the end of the study - in the autumn. A comparison of the initial measurement and the final measurement was performed. At the end of the research, conclusions were made about the facilitation of cooperation in a pre-school educational institution for 1.5 - 4-year-old children, using nature and its resources. The achievement of the current qualifying paper is the development of children's cooperative skills, as well as conclusions about the possibilities of facilitating cooperative skills. The main keywords of the paper are the following: cooperation, communication, nature, pre-school pedagogical process. Volume of the qualifying paper: 50 pages.