Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorDjakonova, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:02:59Z
dc.date.available2021-01-29T02:02:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79682
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53555
dc.description.abstractDarba nosaukums: Didaktiskās spēles 5 – 6 gadus vecu bērnu latviešu valodas vārdu krājuma pilnveidošanai mazākumtautību grupā. Darba autore: Tatjana Djakonova Darba vadītāja: Dr. paed., doc. Līga Āboltiņa Kvalifikācijas darba mērķis pētīt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas 5-6 gadu vecu bērnu vārdu krājuma pilnveidošanā mazākumtautību grupā. Kvalifikācijas darbs aptver 3 nodaļas. Pirmajā daļā pētītas vārdu krājuma veidošanās likumsakarības, sniegts 5-6 gadus vecu bērnu psihiskās attīstības raksturojums, psihisko procesus saistot ar vārdu krājuma pilnveidi. Tāpat ieskicēti posmi, kā notiek vārdu krājuma pilnveide otrās valodas apguves procesā. Otrajā nodaļā aplūkota didaktisko spēļu būtība un raksturota to organizācijas īpatnības mazākumtautību grupā vārdu krājuma pilnveidei. Trešajā nodaļā sniegts pārskats par empīrisko pētījumu, analizējot bērnu vārdu krājuma veidošanos latviešu (otrajā) valodā didaktisko spēļu procesā. Pētījuma noslēgumā apkopoti secinājumi, formulējot atbildi uz pētījuma jautājumu: didaktiskās spēles ir izmantojamas vārdu krājuma pilnveidošanai otrajā (latviešu) valodā mazākumtautību bērniem, ja skolotāja sistemātiski piedāvās bērnu spējām un zināšanu līmenim atbilstošas spēles, ko bērni varētu patstāvīgi un skolotāja vadībā izmantot nelielās apakšgrupās. Darba apjoms: 62 lapas. Darbā ir 7 attēli, 5 tabulas, 3 pielikumi. Izmantoti 42 literatūras avoti.
dc.description.abstractTitle: Didactic games for improving Latvian vocabulary of 5-6 years old children in a minority group. Author of the work: Tatjana Djakonova Supervisor: Dr. paed., Doc. Līga Āboltiņa Purpose of the qualification work: to study the possibilities of using didactic games for vocabulary improvement of 5-6 year old children in the minority group. The qualification work includes 3 chapters. First chapter includes studies of regularities in vocabulary formation, description of mental development of 5-6 year old children, connection between mental processes and vocabulary development. Also outlined the stages of vocabulary development in learning process of second language. The second chapter covers the essence of didactic games and describes peculiarities of organizing the improvement of the vocabulary in a minority group. The third chapter provides an overview of the empirical study. At the end of the research, the conclusions are summarized by formulating the answer to the research question: didactic games can be used to improve vocabulary in the second (Latvian) language for minority children, if teacher systematically offers games appropriate to the children's abilities and level of knowledge, which children could use independently and under the guidance of a teacher in small subgroups. Work consists of 62 pages. It contains 7 images, 5 tables, 3 annexes. There are 42 literary sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectruna
dc.subjectdidaktiskā spēle
dc.subjectlatviešu valodas mācīšana
dc.subjectpedagoģiskais process mazākumtautību grupā
dc.titleDidaktiskās spēles 5 – 6 gadus vecu bērnu latviešu valodas vārdu krājuma pilnveidošanai mazākumtautību grupā
dc.title.alternativeDidactic games for improving the Latvian vocabulary of children 5-6 years old in a minority group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record