• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļa – kā sociālo prasmju attīstītāja 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-79688-Docenko_Svetlana_sd18022.pdf (1.003Mb)
Author
Docenko, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brežģe, Ļubova
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs “Rotaļa - kā sociālo prasmju attīstītāja 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē” sastāv no 4 nodaļām un 8 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā autore pēta bērnu vispārējo attīstību, sīkāk aplūkojot fizisko, kognitīvo un emocionālo attīstību. Otrajā nodaļā ir aprakstīta bērnu sociālo prasmju attīstība. Trešajā nodaļā tiek aprakstīta rotaļa kā sociālo prasmju attīstītāja un rotaļu veidi. Ceturtajā nodaļā darba autore veic pētījumu, datu apkopošanu un analīzi par sociālo prasmju sekmēšanu bērniem caur rotaļu, piedāvājot rotaļnodarbību programmu sociālo prasmju veicināšanai. Darba noslēgumā autore analizē empīriska pētījuma rezultātus un veic secinājumus par paveikto darbu. Darbs satur 11 attēlus, 1 tabulu un 4 pielikumus. Atslēgas vārdi: rotaļa, spēle, pirmsskolas izglītības iestāde, 3-4 gadus veco bērnu sociālās prasmes, 3-4 gadus vecu bērnu attīstība
 
The qualification thesis “Play - as a developer of social skills for 3-4 year old children in a pre-school educational institution” consists of 4 chapters and 8 subsections. In the first chapter the author studies the general development of children looking in more detail at the physical, cognitive and emotional development. The second chapter describes the development of children's social skills. The third chapter describes play as a developer of social skills and types of play. In the fourth chapter the author conducts research data collection and analysis on the promotion of social skills for children through play offering a play program to promote social skills. At the end of the work the author analyzes the results of empirical research and draws conclusions about the work done. The thesis contains 11 pictures, 1 table and 4 appendices. Keywords: play, game, pre-school educational institution, social skills of 3-4 years old children, development of 3-4 years old children
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53559
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV