Grupas noteikumu izstrāde un ieviešana emocionālās inteliģences attīstīšanai 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Kaļāne, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu “Grupas noteikumu izstrāde un ieviešana emocionālās inteliģences attīstīšanai 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolā” izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Sabīne Kaļāne, darba vadītāja Dr.sc.admin., Doc. Ausma Golubeva. Kvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt, ieviest un aprobēt grupas noteikumus vizuālā formātā, kas ir viegli uztverams bērniem un ērti izmantojams pedagogiem, uzsverot tādas sociāli-emocionālās mācīšanās kompetences, kā pašapzināšanās, sociālā apzināšanās, atbidīga lēmumu pieņemšana, pašvadība un attiecību prasmes. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļas sastāv no emocionālās inteliģences jēdzienu, būtības un akutālo pētījumu analīzes, atsaucoties uz Goulmana, Maijera, Saloveja, Barona, Banduras, Utināna un Kendala darbiem, kā arī emocionālās inteliģences attīstīšanas metožu apraksta, balstoties uz Kimochi, RULER un SEM. Praktiskais pētījums aptver divu aptaujas anketu rezultātu apkopojumu un pedagoģisko novērojumu, kas apstiprina emocionālās inteliģences attīstīšanas nozīmi pirmsskolā un izstrādātās grupas noteikumu metodes efektivitāti. Atslēgas vārdi: emocionālā inteliģence, sociāli-emocionālā mācīšanās, grupas noteikumi, Valdorfa pedagoģija, simboli, konflikti. Qualification work “Development and implementation of group rules for enhancing emotional intelligence of 5-6 year-olds in preschool” is developed by Sabine Kalane, University of Latvia Pedagogy, psychology and art faculty student, supervised by Dr.sc.admin., Doc. Ausma Golubeva. Qualification work goal is to develop, implement and approbate group rules in visual form that is perceptible for children and easily used by educators, emphasizing such social-emotional learning competencies as self-awareness, social awareness, responsible decision-making, self-management and relationship skills. Qualification work theoretical basis consists of emotional intelligence definitions, essence and current studies analysis, with reference to Goleman, Mayer, Salovey, Bar-On, Badura, Utinan and Kendall publications, as well as emotional intelligence enhancing method descriptions, referring to Kimochi, RULER and Social-emotional learning methods. Practical study consists of two survey analysis and pedagogical observation, that confirms emotional intelligence development significance in preschool and effectiveness of the developed method for group rules. Key words: emotional intelligence, social-emotional learning, group rules, Waldorf pedagogy, symbols, conflicts.