Show simple item record

dc.contributor.advisorKaļķe, Baiba
dc.contributor.authorKasparsone, Eva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:03:04Z
dc.date.available2021-01-29T02:03:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79691
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53561
dc.description.abstractDarba autore: Eva Kasparsone Darba tēma: Valodas attīstību veicinoša vide pirmsskolas izglītības iestādē 1,5-3 gadus veciem bērniem. Darba vadītāja: asoc.prof. Dr. paed. Baiba Kaļķe Pētījuma mērķis: pētīt 1,5-3 gadu vecu bērnu valodas attīstību veicinošu vidi pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums: Kāda ir 1,5-3 gadus vecu bērnu valodas attīstību veicinoša vide pirmsskolas izglītības iestādē? Darbā analizēti jautājumi par vides būtību, par pirmsskolas vidi raksturojošiem faktoriem, kā arī analizēta bērnu vispārējās attīstības un vides savstarpēja saistība. Tiek raksturota 1,5-3 gadus vecu bērnu valodas attīstība, pirmsskolas mācību programmas mērķi un uzdevumi 1,5-3 gadus vecu bērnu valodas attīstīšanai un pirmsskolas vide tieši bērnu valodas sekmēšanai. Pēc teorētiskā pētījuma uz izvirzīto jautājumu var atbildēt, kā organizējama bērna vecumam, drošībai atbilstoša fiziskā vide, bagātīga, tēmām, gadalaikiem atbilstoša mācību vide, pozitīva emocionālā vide. Lai organizētu pilnvērtīgu valodas vidi, izmantojami bērnu vecumam un valodas attīstības līmenim piemēroti fonemātiskie vingrinājumi, pirkstiņrotaļas, sižeta-lomu rotaļas, didaktiskās rotaļas, dzejoļi, pasakas u.c. daiļliteratūras klausīšanās u.c. aktivitātes. Pētījuma praktiskajā daļā, balstoties uz teorētiskajām atziņām, izstrādāti bērnu pedagoģiskās novērošanas kritēriji, veikts konstatējošais vērojums. Izvēlētas 15 rotaļas un vingrinājumi veiksmīgas valodas vides organizēšanai. Veikts atkārtotais vērojums un attīstības dinamikas analīze. Uz pētījuma jautājumu var atbildēt: bērnu valodas veicinoša vide ir tāda, kurā skolotājs regulāri organizē dažādas valodas rotaļas un vingrinājumus, sensorās aktivitātes, kurā ir daudz bērnu grāmatu, kurā bērns dzird literāri pareizu, skaidru skolotājas valodu, kurā ir pozitīvs emocionālais klimats, kurā bērns jūt skolotāja atbalstu, kurā ir draudzīgas skolotāja un bērnu savstarpējās attiecības. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vide, valodu veicinoša vide, 1,5-3 gadus veci bērni. Darba apjoms: 49 lpp, 8 attēli, 6 tabulas, 61 literatūras avots, 10 pielikumi.
dc.description.abstractAuthor of the work: Eva Kasparsone Work topic: Language promoting environment in pre-school educational institution for 1.5-3 year old children. Supervisor: asoc. prof. Dr. paed. Baiba Kaļķe Objective of the study: to study the environment promoting the language development of 1.5-3 year old children in a pre-school educational institution. Research question: What is the environment promoting the language development of 1.5-3 year-old children in a pre-school educational institution? The paper analyzes the issues of the nature of the environment the factors characterizing the pre-school environment, as well as the relationship between children’s general development and the environment. The development of the language of 1.5-3 year old children, the aims and tasks of the pre-school curriculum for the development of the language of 1.5-3year old children and the pre-school environment for the promotion of children’s described. After the theoretical research, the question can be answered, how to organize a physical environment appropriate to the child’s age, safety, rich learning environment appropriate to topics, seasons positive emotional environment. In order to organize a full fledged language environment, phonemic exercises suitable for children’s age and level of language development, finger games, story-role plays, didactic games, poems, fairy tales, etc., listening. In the practical part of the research, based on the theoretical findings, the criteria for pedagogical observation of children have been developed, and a finding has been made. 15 games end exercises for organizing successful language environment were selected. Repeated observation and analysis of development dynamics has been performed. The research question can be answered: an environment conductive to children’s language development is one in which the teacher regularly organizes various language games and exercises, sensory activities in which there are many children’s books, in which the child hears a literally correct, clear language of the teacher, the child feels the support of the teacher, in which there is a friendly relationship between the teacher and the children. Keywords: pre-school environment, language-promoting environment, 1.5-3 years old children. Workload: 49 pages, 8 figures, 6 tables, 61 references, 10 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpirmsskolas
dc.subjectvide
dc.subjectvalodu
dc.subjectveicinoša
dc.subjectvide
dc.titleValodas attīstību veicinoša vide pirmsskolas izglītības iestādē 1,5 -3 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeLanguage promoting environment in pre-school educational institution for 1.5 - 3 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record