4-5 gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Gribanova, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 4-5 gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba autore: Alina Gribanova Darba apjoms: 58 lpp., satur 13 attēlus, 7 tabulas, izmantotas 48 literatūras vienības, pievienoti 7 pielikumi. Darbs izstrādāts ar mērķi izpētīt 4-5 gadu vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskajām figūrām veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs aptver 4 nodaļas. Pirmajā nodaļā, balstoties uz L. Vengera, K. Mārtinsones, V. Jonītes, R. Divala, P.van Hieles u.c. pētījumiem, veikta priekšstatu par ģeometriskajam figūrām veidošanās teorētiskā analīze. Otrajā nodaļā raksturots 4-5 gadus vecu bērnu vecumposms, atsaucoties uz D. Elkoņa, D. Lieģenieces. Ž. Piažē, G. Svences un citu autoru pētījumiem. Trešajā nodaļā sniegts pārskats par veikto mūsdienu pedagoģiskās pieredzes izpēti bērnu priekšstatu par ģeometriskajām figūrām veidošanā. Ceturtajā nodaļā sniegts pārskats par veikto. 4-5 gadu vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanās pārbaudi. Pētījuma laikā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu – 4- 5 gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanos sekmē šādi paņēmieni: daudzveidīgas didaktiskās (attīstošās) spēles, kas integrētas kopējā rotaļnodarbībā, kā arī konstruktīvās rotaļas (origami, celtniecības rotaļas) un vizuālās mākslas paņēmieni (jo īpaši aplikāciju). The Qualification Paper: Forming of geometrical shape concept for 4-5 year-old children in pre-school. The Author: Alina Gribanova The paper consists of: 58 pages, includes 13 pictures, bibliography and list of resources with 48 units, 7 appendixes. The Qualification Paper is made with the aim to investigate the forming of geometrical shape concept for 4-5 year-old children in pre-school. The first chapter contains the theoretical analysis of forming of geometrical shape concept based on Venger, Martinsone, Jonite, Dival, P.van Hiele and other authors’ findings. The second chapter describes 4-5 year old age group characteristics, of the basis of Elkonin, Liegeniece, Piaget, Svence and other authors’ findings. The third chapter describes the preschool teachers’ survey, generalizing the modern experience of forming of geometrical shape concept. In the fourth chapter is given the overview of what has been done. The forming of geometrical shape concept for 4-5 year-old children in pre-school. During the research the answer to the question “Forming of geometrical shape concept for 4-5 year-old children” was given – promotes these methods: didactic games, constructive games and drawing methods.