3-4 gadus vecu bērnu radošuma sekmēšana muzikālajās rotaļās
Author
Šķestere, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Studiju darba tēma ir: “3-4 gadus vecu bērnu radošuma sekmēšana muzikālajās rotaļās”. Darba autores izvēlētā studiju darba tēma aktualizē maz pētītu jautājumu – radošuma veicināšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem muzikālajās rotaļās, kā mūsdienīgas izglītības pamatuzdevums. Šajā darbā bērna muzikālās un radošās spējas tiek uzskatītas par vissvarīgāko un nepieciešamo viņa muzikālās un radošās attīstības sastāvdaļu. Darba autore: Marika Šķestere Darbs sastāv no: ievada, 3 nodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta, un pielikumiem. Mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 3 – 4 gadīgu bērnu radošuma sekmēšanu muzikālās rotaļās. Teorētiskajā daļā tiek analizēts radošuma jēdziens, muzikālās rotaļas raksturojums un to iteekmi uz radošām spējām, pamatojoties uz daudzu psihologu, pedagogu un psihiatru atziņām I. Gjačas, M. Bičukas, A. Līdumas, I. Lasmanes, B. Brices, G. Svence, A. Špona. Tiek vērsta uzmanība uz 3 – 4 gadīgu bērnu vecumposma personības attīstību, pētot attīstības jomas un faktorus, kas to ietekmē. Empīriskajā daļā tiek analizēts pētījums par bērnu radošuma attīstības sekmēšanu muzikālajās rotaļās pirmsskolā un mājās, kur ietverta pētījuma organizācija un pētījuma metožu raksturojums, pētījuma rezultātu apkopojums un analīze. The theme of the study paper is: “Promoting the creativity of 3-4 year old children in musical games”. The theme of the study paper chosen by the author of the paper actualizes a little-researched issue - promotion of creativity in young children of preschool age in musical games, as a basic task of modern education. In this work, the child's musical and creative abilities are considered to be the most important and necessary part of his musical and creative development. Author of the work: Marika Šķestere The work consists: introduction, 3 chapters, conclusions, used sources and references, and appendices. Aim: to theoretically analyze and practically study the promotion of creativity of 3-4 year old children in musical games. The theoretical part analyzes the concept of creativity, the characteristics of musical play and their impact on creative abilities, based on the findings of many psychologists, teachers and psychiatrists I. Gjača, M. Bičuka, A. Līduma, I. Lasmane, B. Brice, G. Svence, A. Špona. Attention is paid to the personality development of 3-4 year old children, studying the areas of development and the factors that affect it. The empirical part analyzes the research on the promotion of children's creativity in musical games in preschool and at home, which includes the organization of the research and the description of research methods, summary and analysis of research results.