dc.contributor.advisor | Brežģe, Ļubova | |
dc.contributor.author | Pomerance, Ina | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2021-01-29T02:03:06Z | |
dc.date.available | 2021-01-29T02:03:06Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 79697 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53566 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba autore: Ina Pomerance. Kvalifikācijas darbs: „Sociālo prasmju veicināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS)”. Darba mērķis ir analizēt un pētīt hiperaktivitātes pazīmes un bērnu ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS) sociālās un saskarsmes prasmes. Darbs sastāv no 4 nodaļām. Pirmajā nodaļā darba autore raksturoja 5-6 gadus vecu bērnu attīstību. Otrajā nodaļā tika analizētas UDHS attīstības īpatnības. Trešajā nodaļā tika apkopots bērnu ar UDHS sociālo prasmju raksturojums un pētītas saskarsmes prasmju attīstības specifika. Ceturtajā nodaļā ir pētījuma “Sociālo prasmju attīstības raksturojums 5-6 gadus vecu bērnu ar UDHS” anketu, novērojuma datu apkopojums un analīze. Kvalifikācijas darba nobeigumā ir secinājumi par paveikto darbu, izstrādāti ieteikumi pedagogiem un vecākiem darbā ar bērniem ar UDHS sociālo prasmju veicināšanā. Pedagoģiskais pētījums veikts Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā piedalījās 29 iestādes pedagogi, 34 vecāki, 17 bērni, 4 no tiem ir aizdomas par uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu. Atslēgas vārdi: 5-6 gadu vecu bērnu attīstība, UDHS, 5-6 gadus vecu bērnu sociālās un saskarsmes prasmes ar UDHS, uzmanības deficīts, hiperaktivitāte. | |
dc.description.abstract | Author of the qualification thesis: Ina Pomerance. Title of the qualification thesis: “Promoting social skills for 5 – 6 year old children with attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD)”. The goal of this thesis is to analyse and study signs of hyperactivity, and the social and contact skills of children with attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD). The thesis consists of 4 chapters. In the first chapter, the author described the development of children aged 5-6. The second chapter analysed the specificities of ADHD development. In the third chapter author described the social skills of children with ADHD and studied the specificities of the development of communication skills. The fourth chapter consists of a summary of questionnaire for the “Social Skills Development Characteristics for a 5-6-year old children with ADHD”, summary of observation data and its analysis. The summary of the thesis consists of conclusions on the thesis, recommendations for educators and parents on how to work with children with ADHD in promoting social skills. The pedagogical study was performed at the Riga X pre-school educational institution. The study involved 29 institution educators, 34 parents and 17 children, 4 of them with attention deficit and hyperactivity disorder. Key words: Development of 5-6-year-old children, ADHD, social and contact skills of 5-6 year old children with ADHD, attention deficit, hyperactivity. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | 5-6 gadu vecu bērnu attīstība | |
dc.subject | UDHS | |
dc.subject | 5-6 gadus vecu bērnu sociālās un saskarsmes prasmes ar UDHS, | |
dc.subject | uzmanības deficīts | |
dc.subject | hiperaktivitāte | |
dc.title | Sociālo prasmju veicināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS) | |
dc.title.alternative | Promoting of social skills for 5-6 year old children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder ( ADHD) | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |