Kustību rotaļa kā emocionālās pašregulācijas sekmētāja 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Zemeža, Egija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore - Egija Zemeža. Darba tēma ir “Kustību rotaļa kā emocionālās pašregulācijas sekmētāja 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt kustību rotaļas izmantošanas iespējas bērnu emocionālās pašregulācijas sekmēšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā tiek analizēta kustību rotaļas būtība, kā tā sekmē emocionālo pašregulāciju. Teorētiskās literatūras analīze veikta par 5-6 gadus veciem bērniem, to emocionālo attīstību un rotaļas nozīmi pirmsskolas izglītības iestādē. Empīriskajā daļā tika veikta izpēte par kustību rotaļu izmantošanas iespējām bērnu emociju pašregulācijas sekmēšanai. Atspoguļojās bērnu emocionālais attīstības līmenis pēc izstrādātajiem kritērijiem un veikta analīze. Darba struktūra – anotācija latviešu valodā, anotācija angļu valodā, ievads, divas daļas, secinājumi, izmantotā literatūra, pielikumi. Darba apjoms 47 lpp., 3 tabulas, 7 attēli, 7 pielikumi. Darbā tika izmantoti 36 literatūras avoti. Atslēgvārdi - kustību rotaļa, emocijas, pašregulācija, 5-6 gadus veci bērni, pirmsskolas izglītības iestāde. Author of the qualification work - Egija Zemeža. The topic of the work is “Movement play as a facilitator of emotional self-regulation for 5-6 year old children in a pre-school educational institution”. Purpose of the work is to theoretically and practically find out the possibilities of using movement play to promote children's emotional self-regulation. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyzes the essence of movement play, how it promotes emotional self-regulation. The analysis of theoretical literature was performed on 5-6 year old children, their emotional development and the importance of play in a pre-school educational institution. In the empirical part, analyzes the essence on the possibilities of using movement play to promote self-regulation of children's emotions. The emotional development level of the children was reflected according to the developed criteria and the analysis was performed. Structure of the work - annotation in Latvian, annotation in English, introduction, two parts, conclusions, used literature, attachments. Capacity of the work 47 pages, 3 tables, 7 pictures, 7 attachments. 36 literature sources were used in the work. Keywords - movement play, emotions, self-regulation, 5-6 years old children, pre - school educational institution.