M.Montesori metodiskie paņēmieni rakstīt prasmes apguvē 4 gadus veciem_bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Mihņenoka, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: M.Montesori metodiskie paņēmieni rakstīt prasmes apguvē 4 gadus veciem bērniem PII. Darba autore: Madara Mihņenoka Pētījuma mērķis: izpētīt M.Montesori metodiskos paņēmienus rakstītprasmes apguvē 4 gadus veciem bērniem. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz M.Montesori un citu autoru darbu analīzi, kas raksturo 4 gadus vecu bērnu attīstību un rakstīt prasmes veicināšanu. Teorijas daļā, analizētas, M.Montesori metodes un materiāli, kuri tiks izmantoti empīriskā pētījuma izmēģinājuma darbībā rakstīt prasmes veicināšanā. Pētījuma praktiskā daļa balstās uz darba autores veikto empīrisko pētījumu, kura pamatā ir izmēģinājuma darbības ar dažādiem M.Montesori izstrādātiem materiāliem. Pētījums pierāda, ka M.Montesori materiāli un metodes veicina tādus rakstīt prasmes kritērijus, kā pazīst burta formu un nosauc atbilstošu skaņu, pareizi tur rakstāmpiederumu, runas dzirde - nosauc pirmo skaņu vārdā, raksta burtu elementus - svītra, lociņš, ovāls, pus ovāls, cilpa. Darbs sastāv no 50 lpp., 23 attēliem, 5 tabulām, 4 pielikumiem, 50 lapaspusēm. Atslēgas vārdi: 4 gadus veci bērni, rakstīt prasme, M.Montesori materiāli. Title of qualifiation paper: M.Montessoris methological methods for aquiring writing skills for 4 year – old children in a pre – school education institution. Author: Madara Mihņenoka The aim of the research: to study M. Montessori's methodological methods in acquiring writing skills for 4-year-old children. The theoretical part of the research is based on the analysis of the works of M. Montessori and other authors, which characterizes the development of 4-year-old children and the promotion of writing skills. In the theoretical part, M. Montessori's methods and materials will be analyzed, which will be used in the experimental work of empirical research to promote writing skills. The practical part of the research is based on the author's empirical research, which is based on experimental activities with various materials developed by M. Montessori. The research proves that M. Montessori's materials and methods promote such writing skills criteria as knowing the shape of the letter and naming the appropriate sound, correctly holding the writing instrument, speech hearing - naming the first sound in the name, writing the letter elements - dash, bow, oval, semicolon, loop. The work consists of 50 pages, 23 pictures, 5 tables, 4 appendices. Keywords: 4 year old children, writing skills, M. Montessori materials.