Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māra
dc.contributor.authorMarkova, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-29T02:03:12Z
dc.date.available2021-01-29T02:03:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79739
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53582
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs: ’’Dizaina procesa apguve 6-7 gadus vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē.” Darba autore: Jeļena Markova Darba vadītājs: Asoc. profesore Māra Urdziņa-Deruma Kvalifikācijas darba apjoms: 58 lappuses, 38 literatūras avoti, 10 pielikumi. Pētījuma mērķis: izpētīt dizaina procesa apguvi bērniem 3. vecuma posmā pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbā izpētīta dizaina procesa apguve 6-7 gadus veciem bērniem ( 3. pirmsskolas bērnu vecuma posms ) Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēts dizaina jēdziens, dizaina izstrādes iespējas un īpatnības 3.vecuma posma bērniem, noteikts mācību saturs tehnoloģiju jomā un galvenie metodiskie paņēmieni. Empīriskajā daļā aprobētas 8 nodarbības, kuru rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi: bērns veiksmīgāk apgūs prasmes dizaina veidošanā, ja pirmsskolas pedagoģiskajā procesā bērnam tiks dota iespēja: –pētīt un izzināt dažādu dabas materiālu īpašības un to izmantojamību; –iepazīties ar daudzveidīgiem tehniskajiem paņēmieniem dizaina veidošanas jomā; –izdomāt savu ideju, dizaina ieceri un patstāvīgi izvēlēties piemērotākos materiālus. Pētījuma noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem par dizaina procesa apguves sekmēšanu 3. vecuma posma bērniem, kas piešķir darbam praktisku nozīmīgumu.
dc.description.abstractQualification work: "Acquisition of the design process in a group of 6-7 year old children in a pre-school educational institution." Author of the work: Jelena Markova Supervisor: Assoc. Professor Māra Urdziņa-Deruma Volume of qualification work: 58 pages, 38 literature sources, 10 appendices. The aim of the research: to study the acquisition of the design process for children in the 3rd age stage in a pre-school educational institution. Acquisition of design process for 6-7 years old children (3rd the age stage the preschool children) The study consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part analyzes the concept of design, the possibilities and peculiarities of design development for 3rd age stage children, determines the content of studies in the field of technology and the main methodological techniques. In the empirical part, 8 lessons have been approbated, the results of which allow to confirm the hypothesis: the child will more successfully acquire skills in creating a design, if the child will be given the opportunity in the pre-school pedagogical process: - to study and find out the properties of different natural materials and their usability; - to get acquainted with various technical techniques in the field of design creation; - come up with your own idea, design idea and independently choose the most suitable materials. At the end of the research, the recommendations for pre-school teachers on facilitating the acquisition of the design process for 3rd the age stage the preschool children have been developed, which gives practical significance to the work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectdizaina process
dc.subjecttehnoloģiju joma pirmsskolas izglītības iestādē
dc.subjectieceres radīšana
dc.subjectdizaina plānošana
dc.subjectdizaina īstenošana
dc.titleDizaina procesa apguve 6-7 gadus vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeAcquisition of the design process in a group of 6-7 year old children in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record