dc.contributor.advisor | Urdziņa-Deruma, Māra | |
dc.contributor.author | Bergmane, Sandra | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2021-01-29T02:03:15Z | |
dc.date.available | 2021-01-29T02:03:15Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 79760 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53589 | |
dc.description.abstract | „4-5 gadu vecu bērnu radošās darbības attīstības veicināšana tehnoloģiju mācību jomas procesā ”pētījums ir aktuāls, jo radošumam un radošajai darbībai ir bijusi liela nozīme visos laikos, jo īpaši sevišķi mūsdienās. Pētījuma mērķis ir pētīt 4-5gadus vecu bērnu radošās darbības attīstības veicināšanu pirmsskolas tehnoloģiju jomas nodarbībās, izveidot uzdevumu kopu un to praktiski pārbaudīt. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizētas V. Hibneres, I. Grasmanes, R. Bebres, Ļ, Vigotska u.c. autoru atziņas par radošuma un dizaina tēmām, 4-5 gadus vecu bērnu raksturojums, kā arī tehnoloģiju jomas mācību saturs un metodiskie norādījumi pirmsskolas izglītības otrajam posmam. Otrajā daļā tiek veikts empīrisks pētījums, kurā tiek veikta pedagoģiskā novērošana, kuras laikā tika izvērtēts bērnu radošās attīstības līmenis pēc četriem kritērijiem un tā veicināšanas iespējas. Pētījuma process un rezultāti attēloti attēlos un tabulās. Kvalifikācijas darbs sastāv no 42 lappusēm, tajās iekļautas 4 tabulas un 23 attēli. Kvalifikācijas darbā izmantoti 26 literatūras avoti. | |
dc.description.abstract | The research paper "Promoting the creative development of 4- to 5-year-old children in the field of technology" is topical because creativity and creative action has always been very important, especially nowadays. The objective of this research paper is to study ways to promote the creative development of 4- to 5-year-old children during preschool technology lessons, to establish a collection of practical exercises and examine them in action. The theoretical part of the research paper analyses the findings of V. Hibnere, I. Grasmane, R. Bebre, Ļ. Vigotska et al. on the subject of creativity and design; it characterises 4- to 5-year-old children, the educational contents of the field of technology as well as teacher instructions for the second phase of preschool education. The second part presents an empirical research which consists of pedagogical observation, in order to assess the level of children's creative development according to 4 criteria, as well as ways to improve it. The research process and results are depicted in graphs and tables. The qualification paper consists of 42 pages including 4 charts and 23 graphs. The qualification paper contains 26 references. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | 4-5 gadus veci bērni | |
dc.subject | Radošā darbība | |
dc.subject | Pirmsskola | |
dc.subject | Dizains | |
dc.subject | Tehnoloģiju joma | |
dc.title | 4-5 gadu vecu bērnu radošās darbības attīstības veicināšana tehnoloģiju mācību jomas procesā | |
dc.title.alternative | Promoting the creative development of 4- to 5-year-old children in the field of technology | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |