Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rakstīšanas elementu apguve zīmēšanā
Author
Jureviča, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Ināras Jurevičas bakalaura darbs „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rakstīšanas elementu apguve zīmēšanā” Doc., Dr.paed. D.Kalējas-Gasparovičas vadībā ir izstrādāts, lai teorētiski un praktiski pārbaudītu, analizētu un noskaidrotu rakstīšanas elementu apguvi vecākā pirmsskolas vecuma bērniem zīmēšanā. Teorētiskajā daļā analizēta pedagoģiskā literatūra un avoti par rakstīšanas elementu apguvi zīmēšanā, pētīti rakstīšanas elementi, zīmēšanas pamatprasmes un zīmēšanas rokas gatavība rakstītprasmei. Pētījuma daļā veikta bērnu rakstītprasmes sākotnējā vērošana, izmēģinājumdarbībā novadītas 11 zīmēšanas aktivitātes, lai uzlabotu rakstītprasmi, veikta atkārtotā bērnu prasmju vērošana un rakstīšanas elementu attīstības līmeņa dinamikas analīze. Veikta arī 20 pirmsskolas skolotāju aptauja par pētāmo jautājumu. Darbā izvirzītā hipotēze, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rakstīšanas elementu apguve tiek sekmēta, ja zīmēšanas procesā izmanto daudzveidīgus zīmēšanas tehniskos paņēmienus, materiālus, darba piederumus un tiek veicināta pirkstu sīkā muskulatūras attīstība un rakstībai atbilstošs darba piederumu satvēriens, tiek apstiprināta. Darbā ir 2 nodaļas uz 55 lapaspusēm. Atslēgas vārdi: rakstīšana, rakstītprasme, burtu elementi, pirkstu sīkā motorika. The work of the Bachelor of Inara Jurevica in “Oldest pre-school childrens group writing elements learning in drawing” ,under the leadership of Doc., Dr. Maed. D.KalejaGasparovica, has been designed to test, analyse and clarify in theory the learning of writing elements for children of the older pre-school age in drawing. The theoretical part analyses pedagogical literature and the sources of learning the writing elements in drawing, studies of the writing elements, drawing basic skills, and the readiness of the drawing hand for writing literacy. The part of the study carried out initial monitoring of child literacy, carried out 11 drawing activities in the trial exercise to improve literacy, performed a re-analysis of the dynamics of child skills and the level of development of writing elements. A survey of 20 preschool teachers on the subject has also been conducted. The hypothesis at work that the learning of child writing elements of the older preschool age is encouraged by the use of a variety of drawing techniques, materials, working accessories, and by promoting the development of fingers and the right grip of working accessories, is confirmed. There are 2 chapters on 55 pages. Keywords: writing, writing skills, drawing, letter elements, tiny fingers motor skills.