Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorOzola, Zita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-31T02:01:35Z
dc.date.available2021-01-31T02:01:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79439
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53638
dc.description.abstractBakalaura darba autore – Zita Ozola Bakalaura darba vadītāja – Asoc. Prof., Dr. Psych. Valentina Romenkova Bakalaura darba tēma – “ 1-2 gadu vecu bērnu vārdu krājuma sekmēšana pirkstu rotaļās”. Pētījuma mērķis – teorētiski un praktiski izzināt 1-2 gadu vecu bērnu vārdu krājumu sekmēšanu pirkstu rotaļās. Pētījuma hipotēze – 1-2 gadu vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana caur pirkstu rotaļām būs sekmīga, ja: • pirkstu rotaļas būs izvēlētas atbilstoši bērna vecumposma īpatnībām, • ja rosinās bērnu atkārtot vienu un to pašu tekstu; • bērniem pirkstu rotaļas būs saistošas. Darba saturs – bakalaura darbs izstrādāts, lai izpētītu pirkstu rotaļu ietekmi uz 1-2 gadus vecu bērnu valodas un runas attīstību, kā arī vārdu krājuma sekmēšanu. Darbam ir divas daļas: Pirmajā daļā tiek pētītas un analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku (Dz. Albrehta, D. Dzintere, I. Freiberga, D. Augstkalne, V. Golubina, Ļ. Vigotskis, B. Brice u.c.) teorijas par runu un valodu agrīnā pirmsskolas vecumā, par bērnu vispārēju attīstību, runas attīstības īpašības agrīnā vecumā, rotaļas nozīme bērna attīstībā, pirkstu rotaļas bērnu runas aktivizētājas. Otrajā daļā tiek veikts empīrisks pētījums, kurā piedalās 20 bērni agrīnā pirmsskolas vecumā. Izpētīju bērnu runas attīstību ar rotaļsituācijas palīdzību. Tika izstrādāti vērtējuma kritēriji pēc kuriem pētījuma sākumā tika veikta bērnu runas attīstības novērtēšana. Pētījumā atlasīju un pielietoju pirkstu rotaļas. Pētījuma beigās, veikta atkārtota bērnu runas attīstības novērtēšana. Pētījuma metodes: 1. teorētiskās izpētes metodes – zinātniskās literatūras izpēte un analīze. 2. empīriskās izpētes metodes – pedagoģiskais vērojums, datu analīze. Darba rezultāti – apkopotas, izanalizētas teorētiskās atziņas un veikts pētījums par 1-2 gadu vecu bērnu runas un vārdu krājuma sekmēšanu pirkstu rotaļās. Darba izmantojamība: apkopotās teorētiskās atziņas un praktisko pētījumu var izmantot pirmsskolas skolotāji, lai veicinātu 1 – 2gadu vecu bērnu runu un vārda krājumu attīstību pirkstu rotaļās. Pētījuma rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi, ka jaunākajā pirmsskolas vecumā runas attīstības veicināšana būs sekmīgāka, ja ikdienā tiks izmantotas pirkstu rotaļas. Darba apjoms – darbs kopā sastāv no 69 lpp. 5 tabulām, 31 attēliem un 18 pielikumiem. Atslēgas vārdi – valoda, runa, vārdu krājums, runas attīstība, jaunākais pirmsskolas vecums, pirkstu rotaļas
dc.description.abstractAuthor of the bachelor's thesis - Zita Ozola Bachelor's thesis supervisor - Assoc. Prof., Dr. Psych. Valentina Romenkova The topic of the bachelor's thesis “Vocabulary development of 1-2-year-old children through finger games” The aim of the research is to theoretically and practically find out the promotion of vocabulary of 1-2 years old children in finger games. Research hypothesis - expanding the vocabulary of 1-2-year-old children through finger games will be successful if: • finger toys will be chosen according to the age of the child, • if the child is encouraged to repeat the same text; • Finger toys will be binding for children. Content of the dissertation - the bachelor's dissertation is designed to study the effect of finger play on the language and speech development of 1-2-year-old children, as well as the promotion of vocabulary. The work has two parts: In the first part the theories of pedagogy and psychology scientists (Dz. Albrecht, D. Dzintere, I. Freiberga, D. Augstkalne, V. Golubina, L. Vygotsky, B. Brice uc) on speech and language in early preschool are studied and analysed. age, about the general development of children, the characteristics of speech development at an early age, the role of play in child development, finger play activates children's speech. The second part is an empirical study involving 20 children of early preschool age. I studied the development of children's speech with the help of a play situation. Evaluation criteria were developed according to which children's speech development was assessed at the beginning of the study. In the study, I selected and used finger toys. At the end of the study, a re-evaluation of children's speech development was performed. Methods of research: 1. Theoretical research methods - research and analysis of scientific literature. 2. Empirical research methods - pedagogical observation, data analysis. The results of the work - summarized, analysed theoretical findings, and conducted a study on the promotion of speech and vocabulary of 1-2-year-old children in finger games. Applicability of the paper: the collected theoretical knowledge and practical research can be used by pre-school teachers to promote the development of speech and vocabulary of 1-2-yearold children in finger games. The results of the study confirmed the hypothesis that in the youngest pre-school age, the promotion of speech development will be more successful if finger games are used daily. Volume of the paper - the work consists of 69 pages. 5 tables, 31 figures and 18 appendices. Keywords- language, speech, vocabulary, speech development, youngest preschool age, finger games
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvaloda
dc.subjectruna
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.title1-2 gadu vecu bērnu vārdu krājuma sekmēšana pirkstu rotaļās
dc.title.alternativeVocabulary development of 1-2-year-old children through finger games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record