Rotaļu loma agrīnās bērnības bērnu attīstībā
Author
Lazorkina, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Tatjana Lazorkina Bakalaura darba tēma : „Rotaļu loma agrīnās bērnības bērnu attīstībā” Bakalaura darba vadītājs: Asoc, prof., Dr, Psyh. Valentīna Romenkova Pirmajos dzīves gados bērnam sāk veidoties pirmie priekšstati par uzvedību, par attieksmēm, jo vecāki un citi ģimenes locekļi ir viņa paraugs, atdarināšanas objekti. Bērnam pamazām veidojas saskarsmē ne tikai ar mammu, bet arī ar citiem ģimenes locekļiem, bērniem, pieaugušajiem. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt jaunākās pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības rotaļu procesā Hipotēze: 2-3 gadus vecu bērnu saskarsmes veicināšana būs veiksmīga, ja: •pedagoģiskajā procesā tiks izmantotas vecumam atbilstošas kustību rotaļas; •ja tiek izvēlētas daudzveidīgas, interesantas un emocionālas kustību rotaļas Darbs sastāv no teorētiskā un praktiskā daļas. Teorētiskā daļā autore veica metodiskās, pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēti, kurā analizē agrīnās bērnības vecumposma attīstības likumsakarības, analizē bērna attīstības rādītājus, un faktorus, kā arī raksturo rotaļu lomu agrīnās bērnības bērnu attīstības veicināšanā. Darba praktiskajā daļā veikts empīriskais pētījums, kura bāze ir Rīgas X pirmsskolas iestādes divas 2-3 gadīgo bērnu grupas 28 bērni. Tika izstrādāts pētījuma plāns, bērnu prasmju novērošanas kritēriji un rādītāji, veikts bērnu sākotnējais vērojums. Tiek atlasītas kustību rotaļas, kuras iesaista 2-3 gadīgu bērnu dienas ritā, lai uzlabotu pamatkustību attīstību, lai uzlabotu bērnu prasmi sadarboties, ievērot elementārus rotaļas noteikumus Pēc rotaļu organizēšanas notiek atkārtotais prasmju vērojums, veikta rezultātu salīdzināšana un izdarīti secinājumi.. Empīriskajā pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Atslēgas vārdi – agrīnā bērnība, 2-3 gadīgi bērni, attīstības rādītāji, fiziskā attīstība, kustības, rotaļas, kustību rotaļas. Diplomdarba apjoms – 64 lpp, 24 attēli, 5 tabulas, 2 pielikumi, 63 informācijas avoti. The author of the Paper: Tatiana Lazorkina The topic of the Paper is: “The role of playing in the development of childrens early childhood” The supervisor of the Paper: Asoc, Prof., Dr, Psyh. Valentina Romenkova In the first few years of life, the child begins to develop first ideas about behaviour, about attitudes, because parents and other family members are his models, objects of imitation. The child is gradually in contact not only with her mother, but also with other family members, childrens and adults. Objective of study: theoretical and practical knowledge of the latest trends of childhood development of pre-primary age in the playing process Hypothesis: Promoting children 2-3 years of age will be successful if: • the pedagogical process will use age-appropriate movement games; • selecting diverse, interesting and emotional movement games The work consists of a theoretical and practical part. In a theoretical part, the author conducted a study of methodological, pedagogical and psychological literature, which analyses the legal relationships of early childhood development, analyses child development indicators and factors, as well as the role of playing in promoting the development of early childhood. An empirical study has been conducted in the practical part of the work, based on the two 28 children of the 2-3 year-old group of children from the Riga X preschool. A study plan, criteria and indicators for monitoring children's skills were developed, and children's initial observation was carried out. Movement games involving 2-3-year-olds during the morning are selected to improve the development of basic movements to improve children's ability to cooperate, to follow basic playing rules. When playing is organised, there is a re-observation of skills, a comparison of results has been carried out and conclusions have been drawn. The hypothesis raised in the empirical study confirmed. Key words: early childhood, 2-3 year-olds, developmental indicators, physical development, movements, games, movement, games. The Paper consists of : 64 p., 24 pictures, 5 tables, 2 attachments, 63 sources of information.