Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorSegliņa, Liana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-31T02:01:36Z
dc.date.available2021-01-31T02:01:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79451
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53641
dc.description.abstractDarba autors: Liana Segliņa. Bakalaura darba temats: „Pasakas 4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguves veicināšanai pirmsskolā”. Darba mērķis: pētīt un analizēt 4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguvi ar pasakas palīdzību. Darbs teorētiskajā daļā, analizējot I. Helmanes, I. Žoglas, R. Garleja, I. Kangro un citu latviešu un ārzemju psihologu un pedagogu darbus, izpētīts prasmju un matemātisko prasmju jēdziens un to apgūšanas metodes pirmsskolā. Raksturota pasaku būtība, kā arī analizētas to izmantošanas iespējas pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju veidošanas procesā. Darba empīriskajā daļā veikta 4 – 5 gadīgo bērnu novērošana un pārrunas ar viņiem, kā arī novērtēts viņu sākotnējais matemātisko prasmju attīstības līmenis. Ieprikšminēto prasmju veicināšanai pedagoģiskajā izmēģīnājumdarbībā tika izmantotas darba autores sacerētas matemātiskā satura pasakas, bet nobeigumā veikta pētījuma gaitā iegūto datu apstrāde un analīze. Pētījuma rezultātu analīze ļauj izsekot matemātisko prasmju attīstības dinamiku: salīdzinot datus, kas bija iegūti empīriskā pētījuma sākumposmā un noslēgumā daļā, var droši runāt par tendenci tai paaugstināties. Jāsecina, ka pasakas palīdz 4 – 5 gadīgiem bērniem vieglāk apgūt matemātikas nodarbībās sniegto mācību vielu, ja tās ietver matemātikas mācību saturu un atbilst bērnu attīstības tendencēm. Atslēgas vārdi: matemātika, pasaka, prasmes, pirmsskola, cipari, skaitļi, figūras. Bakalaura darba apjoms: 54 lapas, 20 attēli, 2 tabulas, 1 pielikums. 43 literatūras avoti, no tiem: 15 – latviešu valodā, 9 – angļu valodā, 19 – krievu valodā.
dc.description.abstractThesis author: Liana Seglina. Bachelor’s thesis theme: "Acquisition of mathematical skills through fairy tales for 4-5-year-old children". Objective of the study: To study and analyze the acquisition of mathematical skills of 4-5-year- old children in preschool with the help of a fairy tales. In the theoretical part, analyzing the works of I. Helmane, I. Žogla, R. Garleja, I. Kangro and other Latvian and foreign psychologists and teachers, I studied the concept of skills and mathematical skills side by side and their acquisition methods in preschool. The essence of fairy tales is described, as well as the possibilities of their use in the process of developing mathematical skills of preschool children. In the empirical part of the work, 4-5-year-old children are observed and interviewed, as well as their initial level of development in mathematical skills is evaluated. In order to promote the above-mentioned skills in the pedagogical pilot work, the fairy tales written by the author of the work were used, but in the end, the data obtained during the research were processed and analyzed. The analysis of the research results allow to follow the dynamics of the development of mathematical skills: comparing the data obtained at the beginning and the end of the empirical research, we can safely talk about the tendency to increment in development. In conclusion, fairy tales help 4-5-year-old children to learn the subject matter provided in mathematics lessons easier if they include the content of mathematics lessons and correspond to children's development trends. Keywords: mathematics, fairy tales, skills, preschool, numbers, digits, figures. Bachelor’s thesis volume: 54 pages, 20 pictures, 2 charts, 1 appendix. 43 sources of literature, from them: 15 – in the Latvian language, 9 – in the English language, 19 – in the Russian language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPasakas
dc.subjectMatemātika
dc.subjectFormas
dc.subjectUztvere
dc.subjectMotivācija
dc.titlePasakas 4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguves veicināšanai pirmsskolā
dc.title.alternativeAcquisition of mathematical skills through fairy tales for 4-5-year-old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record