Pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību attīstība kustību rotaļās
Author
Marinska, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību attīstība kustību rotaļās. Autore : Inga Marinska Darba vadītājs: Asoc.Prof. Valentīna Romenkova Mūsdienu laikmets ir tehnoloģiju laikmets, kurā cilvēki daudz laika pavada telpās pie televizora ekrāna, pie interneta, pie tālruņiem. Tā kā bērni ņem piemērus no saviem vecākiem, tad arī bērnu dzīves kārtība pamazām mainās – bieţi vien ir mazāk kustību, rotaļu, mazāk laika svaigā gaisā, vairāk TV pārraides, videospēļes utt., bet tas jau ir mazkustīgs dzīvesveids un ir pretrunā ar bērna pareizu vispusīgu attīstību. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek veikta metodiskās, pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēte un analīze, kurā raksturota bērnu pamatkustību attīstība no dzimšanas līdz pirmsskolas vecumam, 4-5 gadīgu bērnu vecumposma raksturojums pētāmā jautājuma aspektā. Aprakstītas pamatkustību attīstības problēmas, kustību rotaļas tautas pedagoģijā un pedagoģiskajā procesā. Praktiskajā daļā tika veikts empīriskais pētījums. Tajā piedalījās divas 4-5 gadīgo bērnu grupas, pa 15 bērniem katrā grupā. Tika izstrādāts pētījuma plāns, izvēlētas pētījuma metodes, izstrādāti vērošanas kritēriji un rādītāji, kas ļauj novērtēt bērnu kustību prasmes, secināt, kāds ir bērnu prasmju līmenis. Tiek vērotas piecas galvenās pamatkustības, bērnu aktivitāte, iesaistoties tajās, bērnu prasme ieņemt pareizu pozu, ievērot visus skolotājas norādījumus, ievērot rotaļu noteikumus, Tiek veikta sākotnēja novērošana, tad aprobēta izstrādātā kustību rotaļu kopa un veikts atkārtotais vērojums. Pētījuma nobeigumā analizēti tā rezultāti un veikti secinājumi. Empīriskajā pētījumā tikai iegūta atbilde uz pētījuma jautājumu - regulāri iesaistot bērnu dienas ritā daudzveidīgas kustību rotaļās, ir iespējams uzlabot bērna pamatkustību attīstību. Atslēgas vārdi – kustību rotaļas, pamatkustības, fiziskā aktivitāte, līdzsvara izjūta, 4-5 gadīgi bērni. Kvalifikācijas darba apjoms – 77 lpp, 26 attēli, 7 tabulas, 69 informācijas avoti, 3 pielikumi. The subject of the bachelor’s work: „Development of the basic movements of a child in preschool age in movement games.‖ Author of a bachelor’s work: Inga Marinska The supervisor of the bachelor’s work: Asoc.Prof., Dr. Psyh. Valentīna Romenkova Modern century it is a century of technologies, where people spend a lot of time indoors in front of the TV screen, at the internet, at the phones. As children take the examples from their parents, then the children‘s lifestyle is gradually changing – often less movements, play‘s, less time in the fresh air, more watched TV, play video games, etc., this is already a sedentary lifestyle, that contradicts the correct development of the child. The work consists of a theoretical and practical part. In the theoretical part the analysis and research of methodological, pedagogical and psychological literature is performed, wich describes the development of the basic movements of the child from birth to preschool age, characteristics of a child aged 4-5 years in the aspect of the research questions. Describes the problems of basic movement development, movement games in folk pedagogy and in the pedagogical process. In the practical part, an empirical research was undertaken. It was attended by two groups of children 4-5 years old, 15 children in each group. A research plan was developed, research methods were selected, indicators and criteria for observations have been developed, which allows assessing the skills of the child‘s movements, to conclude what the level of children‘s skills is. There are five main basic movements, children‘s activity by participating in them, the ability of the child to take the right position to follow all the instructions of the teacher, to observe the rules of the games. Initial observation in performed, then a complex of movement games is developed and repeated observation is carried out. At the end of research results are analysed and conclusions are made. In the empirical research got an answer to the research question - by regularly involving children in different morning games, it is possible to improve development of basic movements of the child‘s. Key words – movement games, basic movement, physical activity, sence of balance, children age 4-5 years. The bachelor’s paper consists: 77 pages, 26 pictures, 7 tables, 69 sources of information, 3 appendices.