Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorPodiņa, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-31T02:01:38Z
dc.date.available2021-01-31T02:01:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other79485
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53645
dc.description.abstractDarba autors: Signe Podiņa. Bakalaura darba temats: „Bērnu patstāvības veicināšanas iespējas pirmsskolā 3 līdz 4 gadu vecumā”. Darba mērķis: teorētiski un empīriski izpētīt 3-4 gadu vecuma bērnu patstāvības veicināšanas iespēju izmantošanu pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā raksturots „patstāvības” jēdziens vairāku pedagogu un psihologu (Sokrats, F. Rablē, R. Harē, A. Bandura, D. Ričlaks, M. Montessori u.c.) darbos, kā arī svarīgākas patstāvības koncepcijas, izpētīti patstāvības komponenti. Bakalaura darba ietvaros analizētas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu kognitīvās un emocionālās attīstības likumsakarības, kā arī izvērtēti pedagoģiskie paņēmieni bērnu patstāvības veicināšanai. Darba empīriskajā daļā veikta vecāku aptauja ar nolūku noskaidrot viņu attieksmi un izpratni par bērnu patstāvības veicināšanas nozīmi un viņu lomu šajā procesā, kā arī bērnu novērošana ar mērķi novērtēt viņu patstāvības attīstības līmeni. Izstrādāti un aprobēti tematiskie bloki, kas satur veselu virkni nodarbību ar bērniem (didaktiskās spēles, praktiskie vingrinājumi, kustību rotaļas un lomu spēles, kā arī izglītojošās un mākslinieciskās darbības nodarbības) un viņu vecākiem (tematiskās sapulces, grupas un individuālās konsultācijas), kā arī veikta pētījuma rezultātu apstrāde un analīze. Iegūto datu analīze liecina par pozitīvo dinamiku bērnu patstāvības attīstībā: salīdzinot datus, kas bija iegūti pētījuma sākumā un noslēgumā, var secināt, ka patstāvības attīstības līmenis ir ievērojami paaugstinājies. Pateicoties pedagoģiskā izmēģinājuma gaitā iegūtām zināšanām, bērni kļuva aktīvāki, novērota viņu tieksme pēc radošuma, neatlaidība un centieni organizatorisko jautājumu risināšanā. Atslēgas vārdi: patstāvība, pašapkalpošanās prasmes, iniciatīva, sadarbība ar vecākiem. Bakalaura darba apjoms: 55 lapas, 23 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi. 37 literatūras avoti, no tiem: 8 – latviešu valodā, 8 – angļu valodā, 21 – krievu valodā.
dc.description.abstractThe author of the Bachelor`s thesis: Signe Podiņa. The topic of the Bachelor`s thesis: „Opportunities for encouraging 3-4 years old children`s independence in kindergarden”. The goal of the research paper: to study the independence encouragement possibility usage in the pedagogical process with children from the age of 3 to 4 both, theoretically and empirically. The Bachelor`s thesis consists a theoretical and an empirical part. In the theoretical part the concept of “independence” was characterized in the works of several educators and psychologists (Socrates, F. Rabelais, R. Hare, A. Bandura, D. Richlak, M. Montessori u.c.), as well as more significant independence concepts and independence components have been studied. Within the framework of the Bachelor`s thesis, cognitive and emotional development patterns of the youngest pre-school age children have been analyzed, as well as the pedagogical approaches have been evaluated for children`s independence fostering. During the empirical part of the research paper, a parents` survey was carried out with the goal of clarifying their attitude and comprehension regarding the children`s independence fostering significance, and their role in the process. Also, the children`s observation was carried out with the goal of evaluating the level of their independence. Thematic blocks have been developed and approbated, which contain a row of activities with children (didactic games, practical exercises, movement games and role plays, as well as educational and artistic activity classes) and their parents (thematic meetings, group and individual consultations), as well as the research result processing and analysis was carried out. The obtained data analysis shows positive dynamic in children`s independence development. By comparing the data obtained at the beginning and in the end of the research, it can be concluded that the independence level has increased significantly. Due to the knowledge acquired during the pedagogical experiment, the children became more active, also their tendency for creativity, persistence and efforts towards the organizational issue solving were observed. Key words: independence, self-service skills, initiative, cooperation with parents. Amount of the Bachelor`s thesis: 55 pages, 23 figures, 3 tables, 5 appendices. 37 literature sources: 8 – in Latvian, 8 – in English, 21 – in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsadarbība ar vecākiem
dc.subjectiniciatīva
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectpatstāvība
dc.titleBērnu patstāvības veicināšanas iespējas pirmsskolā 3 līdz 4 gadu vecumā
dc.title.alternativeOpportunities for encouraging 3-4 years old children's independence in kindergarten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record