Show simple item record

dc.contributor.advisorSaksonova, Svetlana
dc.contributor.authorBukovska, Inta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2021-01-31T02:01:48Z
dc.date.available2021-01-31T02:01:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79867
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53649
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir Uzņēmuma vērtēšanas pieejas un metodes. Šī darba mērķis ir izpētīt uzņēmuma vērtēšanas pieejas un pielietot visplašāk izmantoto metodi uzņēmuma “X” vērtības noteikšanai kā arī izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus vērtēšanas procesam. Pirms darba izstrādēs tika veikts pieejamās literatūras apkopojums. Bakalaura darbā tiek pievērsta gan vērtēšanas procesā izmantojamiem standartiem gan arī pašām uzņēmuma vērtēšanas pieejām un metodēm. Darbā ir aprakstītas sekojošas pieejas- ieņēmumu pieeja, izmaksu pieeja un salīdzināšanas (analoga) pieeja un attiecīgi šo pieeju metodes. Darba gaitā tiek veikta nosacītā uzņēmuma “X” nozares raksturojums, tā finanšu analīze kā arī veikta tā vērtības noteikšana izmantojot visplašāk izmantojamo, diskontētās naudas plūsmas metodi. Bakalaura darbā tika secināts, ka pastāv vairākas uzņēmuma vērtēšanas pieejas un metodes- ieņēmumu pieeja (ieņēmumu kapitalizācijas metode un ieņēmumu diskontēšanas metode), izmaksu pieeja (neto aktīvu metode un likvidācijas vērtības metode), salīdzināšanas (analoga) pieeja (darījumu jeb multiplikatoru (koeficientu) metode, nozares koeficientu metode un publiski kotēto uzņēmumu metode). Lai veiktu uzņēmuma vērtēšanu ekspertam labi jāpārzina gan uzņēmuma darbība, gan arī vērtēšanas iemesls. Vērtības noteiktajam uzņēmumam “X” ir jāstrādā pie savu finanšu rādītāju uzlabošanas, lai sekmētu gan lielākus ieņēmumus, gan arī uzņēmuma lielāku vērtību. Darba atslēgas vārdi: Ieņēmumu pieeja, izmaksu pieeja, tirgus pieeja, diskontētā naudas plūsma.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is the Company valuation approaches and methods. The aim of this work is to study the company's valuation approaches and apply the most widely used method for determining the value of company "X", as well as to draw conclusions and anticipate the proposals for the valuation process. Prior to the development of the work, a summary of the available literature was made. The bachelor's thesis focuses on the standards used in the valuation process of the company and on the company’s valuation approaches and methods. The paper describes the following approaches - revenue approach, cost approach and market approach and, respectively, their methods. In the thesis the industry of the notional company “X” is characterized, its financial analysis is performed, and its value is determined using the most widely used method- discounted cash flow method. The bachelor's thesis concluded that there are several approaches and methods - income approach (income capitalization method and discounted cash flow method), cost approach (net asset method and liquidation value method), market approach (transaction or multiplier (coefficient) method), industry ratio method and publicly traded method). In order to carry out a company valuation, the expert must have a good understanding of both the company's operations and the reason for the valuation. Company “X” needs to work to improve its financial performance in order to generate both higher revenue and greater value for the company. Keywords: Revenue approach, cost approach, market approach, discounted cash flow.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika
dc.subjectIeņēmumu pieeja
dc.subjectizmaksu pieeja
dc.subjecttirgus pieeja
dc.subjectdiskontētā naudas plūsma
dc.titleUzņēmuma vērtēšanas pieejas un metodes
dc.title.alternativeCompany valuation approaches and methods
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record