• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo tīklu izmantošanas novērtējums uzņēmumā SIA EM Industry

Thumbnail
View/Open
303-80103-Teninsons_Elvis_et13019.pdf (2.109Mb)
Author
Teninsons, Elvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Sociālo tīklu izmantošanas novērtējums uzņēmumā SIA EM Industry”. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijas atziņām, publiski pieejamajiem statistikas datiem, veikto aptauju un interviju ar mārketinga speciālisti rezultātiem, izpētīt sociālo tīklu izmantošanu un tā īpatnības, kā arī novērtēt un izanalizēt, tā īstenošanu uzņēmumā SIA EM Industry un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma vadībai par sociālo tīklu mārketinga pilnveidošanas iespējām. Bakalaura darbā pētāmā problēma ir nepilnīga vai nepareiza sociālo tīklu izmantošana uzņēmumos, un to mārketingā, kas augošās sociālo tīklu popularitātes dēļ ietekmē uzņēmuma tēlu, komunikāciju un klientu piesaisti. Bakalaura darbu veido trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā tika izskatīti sociālo tīklu teorētiskie aspekti. Otrajā nodaļā tika analizēta SIA EM Industry līdzšinējās darbības dažādos sociālajos tīklos. Trešajā nodaļā tika veikts pētījums par SIA EM Industry klientu un sociālo tīklu sekotāju darbībām un viņu vērtējums par dažādiem sociālo tīklu aspektiem. Darba beigās tiek formulēti galvenie secinājumi par sociālo tīklu izmantošanu uzņēmumā SIA EM Industry un izveidoti priekšlikumi šī uzņēmuma vadībai, lai uzlabotu komunikācijas stratēģiju. Bakalaura darba apjoms ir 60 lapa. Darbā izmantotās literatūras un avotu sarakstā ir 39 avoti. Darbā ievietoti 39 attēli. Atslēgvārdi: sociālie tīkli, sociālo tīklu mārketings, mārketinga komunikācija, reklāma.
 
The topic of the bachelor's thesis is "Assessment of the use of social networks in the company SIA EM Industry". The aim of the bachelor's thesis is, based on theoretical findings, publicly available statistics, the results of surveys and interviews with marketing specialists, to study social network marketing and its features, as well as to evaluate and analyze its implementation in SIA EM Industry and develop proposals for network marketing improvement opportunities. The research problem of the bachelor's thesis is an incomplete or incorrect use of social networks for entrepreneurs, and in its marketing, which because of increases the popularity of social networks affects the company's corporate image, communication, and customer attraction. The bachelor's thesis consists of three chapters. The first chapter examined the theoretical aspects of social networks. In the second chapter, the current activities of the SIA EM Industry in various social networks were analyzed. In the third chapter, a study was conducted on the activities of SIA EM Industry customers and social network followers and their assessment of various aspects of social networks. At the end of the work, the main conclusions about the use of social networks in marketing communication in the company SIA EM Industry are formulated and proposals for the management of this company are developed to improve the communication strategy. The volume of the bachelor's thesis is 60 pages. The list of literature and sources used in the work includes 39 sources. The work contains 39 images. Keywords: social networks, social network marketing, marketing communication, advertising.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53671
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV