Trīsgadīgu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstības veicināšana mājturības un tehnoloģiju nodarbībās
Author
Orlova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats – Trīsgadīgu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstības veicināšana mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Bakalaura darba mērķis – Izzināt un analizēt trīsgadīgu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstības veicināšanas iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – pedagoģiskā un psiholoģiskās literatūras analīze liecina, ka sīkā motorika ir koordinētas nervu, muskuļu, kaulu, sistēmu kustības. Attīstot roku pirkstu muskuļus, paralēli attīstās runa, domāšana, iztēle, uzmanība, koncentrēšanās spējas un kustību koordinācija. Ļoti svarīga ir skolotāja personība un zināšanas par bērnu attīstības likumsakarībām, jo pirmsskolas vecumā bērna sīkā motorika veidojas saskarsmē ar atbilstošu vidi. Empīriskā daļa – darbības rezultāti pierāda, ka mājturības un tehnoloģiju nodarbības trīsgadīgiem bērniem ir piemērotas sīkās pirkstu motorikas attīstīšanai, jo šajās nodarbībās ar rokām tiek veikti daudz dažādi praktiski uzdevumi, izmantojot dažādus materiālus un tehnikas. gribas audzināšanā ir jāsaglabā bērna darbības patstāvība un iniciatīva. Organizējot mājturības un tehnoloģiju nodarbības, jāievēro visi mācību didaktiskie principi un jāizvēlas atbilstošas mācību darba organizācijas formas tā, lai ikviens bērns atbilstoši savām spējām un interesēm varētu iesaistīties darba procesā un izpildīt uzdevumu. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze – trīsgadīgu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstība noritēs sekmīgāk, ja mājturības un tehnoloģiju nodarbībās skolotājs piedāvās uzdevumus, kuri bērniem rada interesi un sagādā prieku. Bakalaura darba struktūra – ievads, divas nodaļas ar vairākām apakšnodaļām, 7 tabulas, 13 attēli, 69 izmantotās literatūras avoti un 18 pielikumi. Bakalaura darba apjoms –76 lapas. Bachelor thesis topic – Promoting the development of small finger motor skills in housekeeping and technology classes for three-year-old children. The aim of the bachelor's thesis – To find out and analyze the possibilities of promoting the development of small finger motor skills in three-year-old children in housekeeping and technology classes. The bachelor's thesis consists of two parts - the theoretical part and the empirical part. Theoretical part – pedagogical and psychological analysis of the literature shows that fine motor skills are coordinated movements of nerves, muscles, bones, systems. As the muscles of the fingers develop, speech, thinking, imagination, attention, concentration, and coordination of movements develop in parallel. The teacher's personality and knowledge of the regularities of children's development are very important, because at pre-school age the child's fine motor skills are formed in contact with the appropriate environment. Empirical part – the results show that housekeeping and technology classes for threeyear-old children are suitable for the development of fine finger motor skills, because in these classes many different practical tasks are performed by hand, using different materials and techniques. The independence and initiative of the child's activities must be maintained in the upbringing of the will. When organizing home economics and technology classes, all didactic principles of learning should be observed and appropriate forms of organization of learning work should be chosen so that each child can participate in the work process and complete the task according to their abilities and interests. In the course of the research, the hypothesis was confirmed - the development of small finger motor skills in three-year-old children will be more successful if the teacher in housekeeping and technology classes offers tasks that create interest and joy for children. Structure of the bachelor's thesis – introduction, two chapters with several subsections, 7 tables, 13 figures, 69 references and 18 appendices. The volume of the bachelor's thesis is 76 pages.