Vecākā pirmsskolas vecuma bērna stāstītprasmes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Brigere, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba mērķis – Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērna stāstītprasmes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – ir analizētas pedagoģijas, psiholoģijas zinātnieku un filosofu atziņas par valodu un runu, analizēti runas attīstības uzdevumi vecākajā pirmsskolas vecumā, apskatīta stāstītprasmes attīstība kā viens no svarīgākajiem uzdevumiem. Raksturoti literārie darbi kā līdzeklis bērnu stāstītprasmes sekmēšanai. Empīriskā daļa – ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti vērtēšanas kritēriji, noraksturota bērnu stāstītprasme pētījuma sākumā un pētījuma beigās, izvēlēti literārie darbi atbilstoši bērnu vecumposmam, aprakstīta un analizēta bērnu stāstītprasmes veidošanās pēc literāro darbu iepazīšanas, apkopoti iegūtie rezultāti. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes pilnveide literāro darbu iepazīšanas procesā būs sekmīgāka, ja tiks izvēlēti bērnu attīstībai atbilstoši literārie darbi, uzklausīts bērnu viedoklis un tiks radīta stāstīšanu rosinoša vide. Bakalaura darba struktūra – ievads, 2 nodaļas, secinājumi, 7 ieteikumi, 2 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi, izmantoti 43 literārie avoti. Darba apjoms – 67 lpp. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, pirmsskolas vecums, runa, valoda, literārie darbi. The theme of the bachelor’s paper – Formation of Narrative Skills in the Process of Learning Literary Works in the Oldest Pre – school Age. The aim of the bachelor`s paper – to investigate the oldest preschool aged children formation of storytelling skills in the acquaintance process of literary work. The bachelor`s paper consists of two parts – theoretical and empirical part. Theoretical part – there are analyzed educational and psychology scientists` and philosophers ideas about language and speech, there are analyzed tasks of the development of speech in the oldest preschool aged children, the description of children`s speech is given, the development of storytelling is viewed as one of the most important tasks. There is written that literary works are a tool for facilitation of storytelling skills. Empirical part – the methodological approach is given, evaluation criteria are created, children`s storytelling skills at the beginning to the end of the research are described, literary works are chosen according to children`s age, children`s storytelling skills after acquaintance of literary works are depicted and analyzed, the results are summarized. In the research hypothesis was approved. The oldest preschool aged children`s development of storytelling skills in the process of literary works acquaintance will be more successful, if the literary works will be chosen according to children`s development, children`s opinion will be taken into account and creative environment for story telling will be made. The structure of the bachelor`s paper – introduction, 2 chapters, conclusions, 7 recommendations, 2 images, 3 tables, 3 appendices, 43 literary resources. Bachelor`s paper consists of 67 pages. Key words: storytelling skills, preschool aged children, speech, language, literary works