• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasīšana savam priekam veicināšana vecākajā pirmsskolas vecumā

Thumbnail
View/Open
299-79270-Pole_Sintija_sp18065.pdf (3.464Mb)
Author
Pole, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autors ir Sintija Pole. Darbs izstrādāts par tēmu “Lasīšanas savam priekam veicināšana vecākajā pirmsskolas vecumā”. Darba aktualitāti noteica pedagoga pieeja lasītmācīšanai, kā arī bērnu lasītintereses veicināšanas dažādie izaicinājumi vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma mērķis ir pētīt lasīšanas savam priekam veicināšanas pedagoģiskās iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēts bērnu lasītprasmes attīstība vecākajā pirmsskolas vecumā, galvenie izaicinājumi lasītprasmes apguves procesā, kā arī lasīšana savam priekam būtība. Tiek analizēti lasāmo tekstu savam priekam izvēles nosacījumi, kā arī metodiskie paņēmieni lasītintereses veicināšanā, ko var izmantot skolotājs. Praktiskajā daļā tiek pētīta bērna iesaistīšanās lasītmācības procesā, kas balstīts uz viņu izziņas interesēm, kā arī praksē pārbaudīti un analizēti darba teorētiskajā daļā apkopotie metodiskie paņēmieni lasīšanas savam priekam veicināšanā. Darba pētījuma daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, pētāmās grupas lasītprasmes spējas un pētījuma norises apraksts. Apkopojot rezultātus, tiek secināts, ka bērni ar prieku iesaistās tajās lasītprasmes veicināšanas rotaļnodarbībās, kur lasīšana netiek uzspiesta kā obligāta vajadzība, bet to dara caur rotaļām, spēlēm, sižetiskām rotaļnodarbībām, kā arī tiek ievērotas bērnu intereses. Bakalaura darba izveidei tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: analizēt lasīšanas savam priekam jēdzienu; raksturot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstību, izaicinājumus un veicināšanas iespējas; veikt empīrisku pētījumu; izstrādāt rekomendācijas lasīšanas savam priekam veicināšanai skolotājiem un vecākiem. Bakalaura darbs sastāv no 84 lapaspusēm. Darba izveidē tika izmantoti 40 literatūras avoti. 2 tabulas, 2 shēmas, 10 attēli, 18 pielikumi. Bakalaura darba atslēgas vārdi: pirmsskola, prieks, lasīšana.
 
The author of the bachelor's thesis is Sintija Pole. The work is developed on the topic "Promoting the reading for pleasure in older preschool age". The topicality of the work was determined by the pedagogue's approach to teaching reading, as well as the various challenges of promoting children's reading interest in the older pre-school age.The aim of the study is to investigate the pedagogical possibilities of promoting reading for pleasure in older preschool age. The bachelor's thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part analyzes the development of children's reading skills in the older pre-school age, the main challenges in the process of learning reading skills, as well as the essence of reading for pleasure. The conditions for choosing the texts to be read for pleasure, as well as promotion techniques are being analyzed. The practical part studies the child's involvement in the reading learning process, which is based on their cognitive interests, as well as tests and analyzes in practice the methodological techniques summarized in the theoretical part of the work in promoting reading for pleasure. In the part of the study the methodological basis of the study, the reading skills of the study group and the conduct of the study are being described. After summarizing the results, it is concluded that children are happy to participate in those reading promotion games, where reading is not imposed as a mandatory necessity, but is done through games, story games, as well as the interests of children are taken into account. The following tasks were set for the development of the bachelor's thesis: to analyze the concept of reading for pleasure; to describe the development, challenges and promotion opportunities of older preschool children; perform empirical research; develop recommendations for teachers and parents to promote reading for their pleasure. The bachelor's thesis consists of 84 pages. 40 literature sources were used in the development of the work. 2 tables, 2 diagrams, 10 figures, 18 appendices. Bachelor's thesis keywords: preschool, joy, reading, pleasure
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53693
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV