Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorPuriņa, Oksana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:01:44Z
dc.date.available2021-02-02T02:01:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79277
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53694
dc.description.abstractOksana Puriņas bakalaura darbs „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veidošanās iespējas jēgpilnā mācīšanās procesā pirmsskolas izglītības iestādē“ izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pirmsskolas un sākumskolas nodaļā 2020.gadā. Pētījuma mērķis ir, balstoties uz zinātniski teorētiskajām atziņām, izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veidošanās iespējas jēgpilnā mācīšanās procesā pirmsskolā. Darbs sastāv no 2 daļām. 1. daļā darba autore analizē zinātniski teorētiskās atziņas par izziņas interesi, jēgpilno mācīšanās procesu un identificē izziņas interese veidošanās kritērijus un faktorus. 2. daļā darba autore veic: •pedagogu un bērnu aptauju par jēgpilnās mācīšanās procesa organizēšanu pirmsskolā; •pedagoģisko pētījumu, modelējot un realizējot 3 izziņas darbības plānus, lai apstiprinātu izvirzīto hipotēzi - vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas interese jēgpilnā mācīšanās procesā veidojas veiksmīgi, ja pedagogs ierosina bērnos ieinteresētību par mācību saturu, tā apguvē izmanto autentiskas situācijas, kas pietuvinātas bērna reālajai dzīvei, un ļauj bērniem pašiem plānot savas darbības mērķus un to sasniegšanu. Pētījumā tika iesaistīti 17 pirmsskolas pedagogi un 28 vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Darba apjoms ir 47 lapas, 6 attēli, 3 tabulas, 57 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits un 8 pielikumi.
dc.description.abstractOksana Purina's bachelor's thesis "Opportunities for formation of the cognitive interest of older preschool children through meaningful learning process in a preschool educational institution" has been developed at the Faculty of Education, Psychology and Art of the University of Latvia in 2020. The aim of the research is to inquire opportunities for formation of the cognitive interest of older preschool children through meaningful learning process in a preschool educational institution, based on researcher theories about the matter. Research paper consists of 2 sections. In the first section the author analyses theoretical conclusions about cognitive interest, meaningful learning process and identifies the development of the cognitive interest criteria and factors. In the second section the author: •collects a questionnaire data from preschool teachers and children about meaningful learning process organisation in preschool; •in order to affirm the proposed hypothesis, 3 cognitive interest development plans were put in to motion and modelled to create a research - the cognitive interest of older preschool children through meaningful learning process becomes successful if the pedagogue can interest children in to studying and uses authentic situations, that are relatively close to real life situations, enables them to plan their own actions to reach their goals. In the making of the research there were involved 17 preschool teachers and 28 older group preschool children. Research paper amount is 47 pages, 6 pictures, 3 tables, 57 bibliography units, 8 addendums (added in addendum).
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectizziņas interese
dc.subjectjēgpilns mācīšanās process
dc.subjectautentiskas situācijas,
dc.subjectizziņas darbība
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veidošanās iespējas jēgpilnā mācīšanās procesā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeOpportunities for formation of the cognitive interest of older preschool children through meaningful learning process in a preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record