• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu izpratnes par veselīgu dzīvesveidu veidošana sākumskolā

Thumbnail
View/Open
299-79295-Jankalane_Madara_mj17010.pdf (4.645Mb)
Author
Jankalāne, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma: Skolēnu izpratnes par veselīgu dzīvesveidu veidošana sākumskolā. Darba autore: Madara Jankalāne, Latvijas Universitātes, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente, Profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs”. Pētījuma mērķis: analizēt skolēnu izpratnes par veselīga dzīvesveida veidošanu sākumskolā. Bakalaura darbs ietver 2 daļas, teorētisko un empīrisko. Teorētiskajā daļa tiek analizētas, apkopotas, salīdzinātas pedagogu un psihologu atziņas par veselību, par veselīgu dzīvesveidu, kā arī apkopoti pedagogu, psihologu un medicīnas darbinieku ieteikumi veselīga dzīvesveida pilnveidošanai. Praktiskajā daļā pētījums sākas ar bērnu novērošanu pēc izvirzītajiem kritērijiem. Pēc tam seko bērnu anketēšana, lai izprastu skolēnu viedokli par veselīgu dzīvesveidu. Tiek meklēti paņēmieni un metodes, kas sekmētu skolēnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu. Pētījums turpinās, piedāvājot skolēniem dažādus uzdevumus un aktivitātes, lai veidotu un sekmētu izpratni par veselīgu dzīvesveidu. Pēc pētījuma veikšanas, tiek apkopoti uzdevumi un aktivitātes bērniem, kā arī tiek izstrādāti ieteikumi vecākiem – veselīga dzīvesveida sekmēšanai ikdienas dzīvē mājās. Pētījuma laikā aptiprinājās izvirzītā hipotēze - Izpratnes par veselīgu dzīvesveidu veidošanu sākumskolā būs sekmīga, ja:  Skolēniem tiks radīta interese un piedāvātas personiski nozīmīgas metodes;  Pedagogs sekmēs skolēnu izziņas interesi, sniedzot pietiekamu informāciju un atbalstu savas dzīvesveida analizēšanā un uzlabošanā;  Pedagogs, ņemot vērā skolēnu intereses un vajadzības, izvēlēsies aktivitātes, kas padarīs mācīšanos personīgi nozīmīgu;  Pedagogs piedāvās un izmantos daudzveidīgas mācību metodes, lai skolēnos veidotu izpratni par veselīgu uzturu, fiziskajām aktivitātēm, miegu un stresa pārvarēšanu. Pētījuma bāze: X sākumskolas 15 3.klases skolēni. Bakalaura darba apjoms: 62 lapaspuses, 4 tabulas, 21 attēls, 43 literatūras avoti, 5 pielikumi. Atslēgasvārdi: veselība, veselīgs dzīvesveids, sākumskola, uzturs, fiziskās aktivitātes.
 
The theme of Bachelor paper: Pupil’s comprehension of creating a healthy lifestyle in primary school. The author: Madara Jankalāne. Student of the University of Latvia, Faculty of Education, Psychology and Art, Professional Bachelor higher education program “Preschool and primary school teacher”. The aim: to analyse pupil's comprehension of creating a healthy lifestyle in primary school. The paper includes 2 parts, theoretical and empirical. The theoretical part analyses, compiles, compares quotes of teachers and psychologists about health, healthy lifestyle as well as compiles recommendations of teachers, psychologists and medical staff for improvement of healthy lifestyle. In the practical part, the study begins with the observation of children according to the set criteria. This is followed by a survey of children to comprehend pupils' views on a healthy lifestyle. Techniques and methods are being sought to promote pupils' understanding of a healthy lifestyle. The research continues by offering pupils a variety of tasks and activities to develop and promote an understanding of a healthy lifestyle. After the research was carried out, tasks and activities for children were summarized, as well as recommendations for parents were developed - to promote a healthy lifestyle in everyday life at home. During the research, the hypothesis was confirmed - comprehension of creating a healthy lifestyle in primary school will be successful if:  Pupils are interested and offered personally significant methods;  The teacher stimulates pupils' cognitive interest by providing sufficient information and support in analysing and improving their lifestyle;  The teacher, taking into account the interests and needs of the pupils chooses activities, that makes learning personally important;  The teacher offers and uses diverse teaching methods to develop pupils' comprehension of healthy nutrition, physical activities, sleep and stress management. The research base: 15 pupils from Form 3, X primary school The Bachelor paper’s volume: 62 pages, 4 tables, 21 pictures, 43 bibliographical sources, 5 appendixes. Key words: health, healthy lifestyle, primary school, nutrition, physical activities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53700
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV