Vecākās pirmsskolas vecuma grupas bērnu saudzīgas attieksmes veidošana pret dabu pedagoģiskajā procesā
Author
Mārtinsone, Alvīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Alvīne Mārtinsone Darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma grupas bērnu saudzīgas attieksmes veidošana pret dabu pedagoģiskajā procesā. Darba mērķis: pētīt un analizēt vecākās pirmsskolas vecuma grupas bērnu saudzīgas attieksmes veidošanai pret dabu iespējas pedagoģiskajā procesā. Lai atklātu mērķi, tika analizētas psiholoģiskās, pedagoģiskās literatūras analīzes. Pirmajā daļā tiek aplūkoti dažādi psihologu, pedagogu vecākās pirmsskolas vecuma bērnu raksturojumi, attieksmes veidošanās. Vadlīnijas, Ministru kabineta noteikumi, kā arī izglītības ilgtspējīgas apgūšanas iespējas konkrēta vecumā. Lai uzzinātu, kādi pedagoģiskie paņēmieni veidos saudzīgu attieksmi pret dabu, tika apskatītas pedagogu, psihologu atziņas. Otrajā daļā plānota pētījuma gaita, aprakstītas izvēlētās metodes. Izstrādāti kritēriji, pēc kuru rādītājiem analizē bērnu attieksmi pret dabu. Tiek aprakstīta pētāmās grupas bērnu raksturojumi. Praktiskā darbībā vadītas nodarbības, pielietotas dažādas metodes, kā arī āra aktivitātes un nodarbības. Pētījuma beigās tiek apkopoti rezultāti un secināts, lai veidotu vecākās pirmsskolas vecuma grupas saudzīgu attieksmi pret dabu, jāorganizē pastaigas, kuru laikā bērni tiek mudināti darboties dabā, kā arī pedagogam ikdienā jādemonstrē savu saudzīgo attieksmi pret dabu. Bakalaura darbs sastāv no 45 lapaspusēm. Tajā ir 2 attēli, 6 tabulas, 59 izmantotie informācijas avoti, 1 pielikums. Atslēgas vārdi –saudzīga attieksme, vecākais pirmsskolas vecums, pedagoģiskais process. The author of the work: Alvine Martinsone The theme of the work: Senior preschool age group children gentle attitude towards nature in the pedagogical process. The aim of the work: Investigate and analyse the possibilities in the pedagogical process for senior preschool age children, developing a gentle attitude towards nature . There were analised psichological, pedagogical literature analises to discover the target. On the first part there are considered characteristics, attitude formation of senior preschool age children. The guidelines as well as regulations of the Minister Cabinet and education sustainable learning possibilities at the appropriate age. To find out what pedagogical techniques form the gentle attitude towards nature, there are reviewed quotes of the pedagogues and psychologists. On the second part there is planned course of research, described the chosen methodes. Worked out criteria according to which indicators analised the children attitude towards nature. Described research group, children characteristics. Lessons guided in practice, applied different methods, as well as outdoor activities and lessons. At the end of the research there are summarized results and concluded, forming senior preschool age children gentle attitude towards nature, walks must be organized, during which children are encouraged to be active in nature, as well as pedagogue must demonstrate gentle attitude towards nature in everyday life. The Bachelor thesis consists of 45 pages. There are 2 pictures, 6 tables, 59 used information sources, 1 appendixes. Key words : gentle attitude, senior preschool age, pedagogical process