Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā
Author
Lagzdiņa, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Ance Lagzdiņa Bakalaura darba tēma: ”Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā”. Darba mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt didaktisko rotaļu nozīmi matemātisko priekšstatu veidošanā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā analizēti pirmsskolas skolotāju, psihologu, arī ārstu un citu speciālistu zināšanu teorētiskās atziņas par pirmskolas vecumposma bērnu attīstību, matemātiskajiem priekšstatiem, pirmsskolas izglītību un didaktiskajām rotaļām, kā arī analizēti jau esoši pētījumi saistībā ar tēmu. Empīriskajā daļā ir atspoguļota pētījuma praktiskā daļa. Tika veikta bērnu matemātisko priekšstatu līmeņa fiksēšana pirms pētījuma, tad tika atlasītas didaktiskās rotaļas, kas sekmētu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos. Pētījuma daļā parādīts metodoloģiskais darbs. Tika veikta rezultātu apkopošana un to analizēšana. Pētījuma rezultāti parāda, ka ar didaktiskajām rotaļām ir iespējams sekmēt 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos. Darbs sastāv no 47 lappusēm. Darbā ir 5 attēli un 6 tabulas. Izmantoti 34 literatūras avoti un ir 1 pielikums. Atslēgas vārdi: pirmsskola, matemātika, matemātiskie priekšstati, didaktiskās rotaļas Author of bacherlor’s thesis: Ance Lagzdiņa The theme of bachelor’s thesis: “ Didactic games in the formation of mathematical ideas of 5-6 years old children”. The aim of the work is to theoretically and empirically study the role of didactic games in the formation of mathematical notions.. The work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyzes the theoretical findings of preschool teachers, psychologists, as well as doctors and other specialists on the development of preschool children, mathematical notions, pre-school education and didactic games, as well as analyzes existing research on the topic. The empirical part The empirical part reflects the practical part of the study. The level of children's mathematical notions was recorded before the research, then didactic games were selected that would promote the formation of children's mathematical notions. The methodological work is shown in the research part. The results were summarized and analyzed. The results of the research show that with didactic games it is possible to promote the formation of mathematical ideas of 5-6 year old children. The work consists of 47 pages. The work has 5 figures and 6 tables. 34 literature sources were used and there is 1 appendix. Keywords: preschool, mathematics, mathematical representations, didactic gaumes