Bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespejas vidējā pirmskolas vecumā
Author
Svincova, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors- Nadežda Svincova. Bakalaura darba nosaukums ir bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vidējā pirmskolas vecumā. Bakalaura darba mērķis ir Pētīt bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā. Pētījuma hipotēze ir agresīvas uzvedības novēršana būs sekmīga, ja pedagogs: • ar savu piemēru rāda bērnam sabiedrībā pieņemamas uzvedības normas konkrētajās situācijās; • savā darbā izmanto paņēmienus – pienākumu uzticēšanu, pasakas izspēlēšanu un smilšu rotaļas, kuras labvēlīgi ietekmē agresīvas uzvedības mazināšanu. Darbs balstās uz pasakas izspēlēšanas, smilšu spēļu un pienākumu uzticēšanas ietekmi un tās lomu agresijas mazināšanu pirmskolā. Teorētiskajā daļā apskatītas3 – 4 gadu veco bērnu attīstības īpatnības, agresijas jēdziens tās cēloņi, izpausmes būtība, pasakas, smilšu spēles, pienākumu uzticēšana ,kā agresijas mazinātāji pirmskolā. Empīriska pētījuma gaitā tika novērota 3-4 gadu veco bērnu agresīvas uzvedības izpausmes un atlasīto metožu labvēlīgo ietekmēšanu. Tika veikts pētījums balstoties uz bērnu novērošanu pirmskolā, un pedagogu anketēšanu. Darbs sastāv no 52 lpp., 3 tabulas, 3 attēli, 30 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgas vārdi: agresija, agresīva uzvedība, pasaku izspēlēšana, smilšu spēles, pienākumu uzticēšana. By Nadežda Svincova The title of the bachelor's thesis is ”The possibilities of preventing aggressive behavior of children in middle preschool age”. The aim of the bachelor's thesis is to study the possibilities of preventing aggressive behavior of children in middle preschool age. The research hypothesis is that the prevention of a child`s aggressive behavior will be successful if the teacher: • shows with one`s own example the norms of behavior acceptable to the child in the society in specific situations; • uses methods- assigning duties, playing a fairy tale and playing sand, that have a positive effect on reducing aggressive behavior. The work is based on the impact of fairy tales, sand games and entrustment of responsibilities and its role in the reduction of aggression in preschool. The theoretical part deals with the peculiarities of the development of 3-4 - year - old children, the concept of aggression, its causes, the essence of expression, fairy tales, sand games, entrustment of duties as reducers of aggression in preschool. In the course of the empirical study, the manifestations of aggressive behavior of 3-4- year old children and the beneficial influence of the selected methods were observed. A study was conducted based on the observation of children in preschool and a survey of their teachers. The work consists of 52 pages, 3 tables, 3appendices, 30 bibliographical sources. Keywords: aggression, aggressive behavior, fairy tale playing, sand games, entrustment of duties.