Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorSproģe, Karīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:01:55Z
dc.date.available2021-02-02T02:01:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79337
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53714
dc.description.abstractDarba autors: Karīna Sproģe. Darba vadītājs: Dr .paed. Anna Līduma Pētījuma darba temats: 5 – 6 gadīgu bērnu sadarbības prasmju pilnveide rotaļās un spēlēs. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma hipotēze: Sadarbības prasmes 5-6 gadīgiem bērniem tiks veicinātas, ja skolotājs kopā ar bērniem izvēlēsies rotaļas un spēles pirmsskolā; Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un prakstiski pētīt 5-6 gadīgu bērnu sadarbības prasmes rotaļās un spēlēs. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko literatūru par 5-6 gadīgu bērnu sadarbības prasmju pilnveidi rotaļās un spēlēs. 2.Izvērtēt 5-6 gadīgu bērnu sadarbības prasmes un organizēt rotaļas un spēles ar izstrādātu saturu. 3.Organizēt pētījumu un analizēt rezultātus par 5-6 gadīgu bērnu sadarbības prasmēm. Pētījuma metodes : Teorētiskā metode: literatūras analīze, pedagoģiskais novērojums, anketa, datu analīze Pētījuma bāze: Dobeles x pirmsskolas izglitības iestāde. Darba galvenie rezultāti un secinājumi:Pētījuma darbā ar bērniem tika izmantotas vairākas rotaļas un spēles, kuras pēc autores novērojumiem sekmēja sadarbības prasmju pilnveidi. Pēc analizētas teorētiskās literatūras un veiktā pētījuma novērojumu apkopojuma, rezultātu aprēķināšanas un analīzes, darba autore secina, ka: •Rotaļas un spēles attīsta katra bērna sadarbības prasmes. •Rotaļa ir tā, kas bērnam palīdz padarīt savu iekšējo emociju pasauli spilgtāku, košāku un redzamāku sev apkārtējiem Tas ir kā motivators, kas rada fantāziju. Pētījuma dati apliecina to, ka visgrūtāk bērniem ir uzstāties grupas priekšā, sadalot lomas un labvēlīgi reaģēt uz vienaudžu aizrādījumiem, bet tieši rotaļās un spēlēs bērni kļūst atvērtāki un sadarbības prasmes tiek uzlabotas. Pētījuma beigās iegūtie rezultāti liecināja, ka bērnu izaugsme ir notikusi, zemais sadarbības prasmju līmenis bērniem tika uzlabots, līdz ar to var secināt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts, uzdevumi ir izpildīti un hipotēze ir apstiprinājusies. Bakalaura darbs sastāv no 58 lapaspusēm, 14 attēliem, 9 tabulām, 3 pielikumiem, 45 izmantotās literatūras un informācijas avotiem. Atslēgas vārdi: bērns, pirmsskola, skolotājs, sadarbības prasmes, rotaļas un spēles.
dc.description.abstractThe author: Karīna Sproģe The supervisor: Dr. paed.Anna Līduma Title of the research: Improving cooperation skills in play of children at 5 and 6 years of age Object of the research: pre-school pedagogical process. Hypothesis of the research: Collaboration skills for 5-6 year-olds will be promoted if the teacher and children choose games and pre-school games; Aim of the research: analyse and study, in theory, the collaborative skills of 5-6-year-olds in games and games. Tasks of the research: 1. Analyse pedagogical literature on improving the skills of 5-6-year-olds in games and games. 2. Assess the collaborative skills of 5-6-year-olds and organise games and games with developed content. 3. Organise a study and analyse the results on the collaborative skills of 5-6-year-olds. Methods of the research: Literary method: literature analysis, pedagogical observation, questionnaire, data analysis Base of research: Dobeles x pre-school graduation institution. Main results and conclusions: A number of games and games were used to work with children, which, according to the author, contributed to the development of collaborative skills. Following an analysis of the theoretical literature and an analysis of the observations of the study carried out, the author concludes that: •Toes and games develop the collaborative skills of each child. •The game is what helps a child to make their internal world of emotion brighter, brighter and more visible to their surroundings It's like a motivator that creates a fantasy. The study shows that it is most difficult for children to speak before the group, by sharing roles and responding favorably to peer criticisms, but it is in the games and games that children become more open and collaborative skills are improved.The results at the end of the study showed that child growth has occurred, the low level of collaborative skills in children has been improved, so it can be concluded that the aim of the study has been achieved, the objectives have been met and the hypothesis has been confirmed. The content: The bachelor's paper consists of 59 pages, 14 images, 9 tables, 45 list of content and 58 list of page's. Keywords: pre-school, child, cooperation skills, games, teacher.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbērns
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectskolotājs
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectrotaļas
dc.title5-6 gadīgu bērnu sadarbības prasmju pilnveide rotaļās un spēlēs
dc.title.alternativeImproving cooperation skills in play of children at 5 and 6 years of age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record