Skolēna jaunrades sekmēšana vizuālās mākslas stundās sākumskolas 2.klasē
Author
Apine, Anika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu “Skolēna jaunrades sekmēšana vizuālās mākslas stundās sākumskolas 2.klasē”. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā vizuālās mākslas stundās sekmējama sākumskolas 2.klases skolēnu jaunrade. Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra par jaunradi un tās attīstības sekmēšanu, sākumskolas skolēnu psiholoģiskais raksturojums, vizuālās mākslas mācību saturs 2.klasē un pedagoģiskās darbības principi. Pētījuma empīriskajā daļā aprakstīta tā metodoloģija, norises gaita un izpētes rezultāti. Pētījumā tika pielietotas tādas pētījuma metodes, kā pedagoģiskais vērojums un bērnu darbu analīze. Veiktais empīriskais pētījums apstiprināja, ka vizuālās mākslas stundās 2.klasē ir sekmējama skolēnu jaunrades attīstība, ja skolotājs • mērķtiecīgi atlasīs mācību saturu; • organizēs radošo procesu kā skolēniem personīgi nozīmīgu darbību. Darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, 3 nodaļas, 8 apakšnodaļas, secinājumi, priekšlikumi, literatūras saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 65 lpp., tekstu ilustrē 11 tabulas un 34 attēli, literatūras un informācijas avoti. Darbam pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: jaunrade, iztēle, radošums, vizuālā māksla, sākumskola. This bachelor thesis is on the topic of “Promoting pupil creativity in visual arts lessons in the 2nd grade of primary school”. The goal of this bachelor thesis is theoretical analysis and empirical verification on methods that facilitate creativity in primary school 2nd grade pupils. The theoretical part of this work consists of literature analysis on creativity and methods to facilitate its development, analysis of psychological properties in primary school pupils, the content of primary school 2nd grade visual arts course and core principles of pedagogical work. The empirical part was performed through pedagogical observation and analysis of pupils artwork. The thesis describes the methodology, process and results of this empirical research. Empirical results confirmed that creativity can be improved in 2nd grade visual arts lessons if the teacher: • systematically selects course content; • organises the creative process as personally meaningful to the students. Structure of the thesis: annotation in Latvian and English, introduction, 3 sections and 8 subsections, conclusions, proposals, bibliography, appendices. Thesis is 65 pages long, it contains 11 tables and 34 illustrations, literature and other sources. The thesis has 4 appendices. Key words: creativity, imagination, visual arts, primary school.