Angļu valdas apguve integrētās mācībās 4. klasei
Author
Rozīte, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “ Angļu valodas apguve integrētās mācībās 4. klasei”. Bakalaura darba mērķis ir analizēt angļu valodas integrētās apguves iespējas sākumskolas 4. klasei. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti uzdevumi: 1.Analizēt jēdzienu integrētās mācības; 2.Raksturot angļu valodu kā valodu jomas priekšmetu saturu 4. klasē; 3.Analizēt CLIL jēdzienu un raksturot metodiku angļu valodas mācībām sākumskolas 4. klasē; 4.Izstrādāt mācību programmu, sameklēt vai izveidot mācību materiālu paraugus un izmēģināt tos praksē; 5.Apkopot pētījuma rezultātus un izstrādāt ieteikumus skolotājiem. Pētījumā izmantotās metodes: teorētiskā pētījumu metode, empīriskā metode, datu apstrādes metode, loģiski konstruktīvā metode. Teorētiskajā daļa tiek apskatītas integrētās mācības jēdziens, angļu valodas kā mācību jomas satura raksturojums 4. klasei, CLIL jēdzienu analīze un metodika integrētai angļu valodas apguvei 4. klasē. Teorētiskajā daļā iegūtās atziņas un empīriskā pētījumā iegūtie rezultāti parāda, ka CLIL izmantošana ar svešvalodu nesaistītajā mācību priekšmetā dod iespēju skolēnam justies pārliecinātākam par savām svešvalodas zināšanām, kā arī padziļināti apgūt svešvalodas mācību stundā iesākto. Tika izstrādāti ieteikumus skolotājiem sekojošās jomās: stundu plānošana, materiālu atlasīšana, stundu pēctecība stundu sarakstā, stundu veidi un mācību satura balanss. Izvirzītā hipotēze, ka ieviešot integrētās mācību apguves metodes skolēnam ir vieglāk apgūt angļu valodu, tika apstiprināta gan intervijā ar skolēniem un ekspertintervijā ar klases skolotāju, gan pārbaudes darbu analīze. Bakalaura darba kopējais apjoms ir 52. lpp, kuras ietver 2 nodaļas ar apakšnodaļām (teorētiskā un empīriskā), 5tabulas, 2 attēli, 20 literatūras un avoti. The topic of the bachelor's thesis is "Acquisition of English in Integrated Content Based Study Process in Grade 4". The aim of the bachelor's thesis is to analyze the possibilities of integrated English language learning for the 4th grade of primary school. To achieve the goal, only the following tasks have been set: 1. Analyze the concept of integrated learning; 2. To describe English as the content of language subjects in the 4th grade; 3. To analyze the concept of CLIL and the typical methodology for teaching English in the 4th grade of primary school; 4. Develop a curriculum, find or create samples of study materials and try them in practice; 5. Summarize the research results and recommendations for teachers. Methods used in the research: theoretical research method, empirical method, data processing method, logical constructive method. The theoretical part deals with the concept of integrated learning, the description of English as the content of the field of study for the 4th grade, the analysis of CLIL concepts and the methodology for the acquisition of integrated English in the 4th grade. Demonstration of the findings obtained in the theoretical part and the results of the acquisition of empirical research that the use of CLIL in a non-foreign language subject enables students to be more confident in their foreign language knowledge, as well as in-depth learning of a foreign language lesson. Recommendations were developed for teachers in the following areas: lesson planning, selection of materials, sequence of lessons per lesson, types of lessons and content balance. The hypothesis that the introduction of integrated learning methods for students and easier to learn English was confirmed in the interview, students and expert interviews with class teachers, as well as the analysis of tests. The total volume of the bachelor's thesis is 52 pages, which contains 2 chapters with subsections (theoretical and empirical), 5 tables, 2 figures, 20 references and sources.