Logopēdu un vecāku sadarbība valodas sistēmas nepietiekamas attīstības korekcijas darbā 7 – 11 gadus veciem bērniem
Author
Bērziņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs: “Logopēdu un vecāku sadarbība valodas sistēmas nepietiekamas attīstības korekcijas darbā 7 – 11 gadus veciem bērniem”. Diplomdarba autore: Ilze Bērziņa Diplomdarba vadītāja: Mg.paed., Egija Laganovska Pētījuma mērķis: balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi, pētīt logopēda un vecāku sadarbību, analizēt grūtības sadarbībā VSNA korekcijas darbā 7 – 11 gadus veciem bērniem. Pētījumā izvirzītais jautājums: Kāda ir logopēdu un vecāku sadarbība VSNA korekcijas darbā 7 – 11 gadus veciem bērniem? Diplomdarba teorētiskajā sadaļā ir analizēta zinātniskā literatūra par logopēda un vecāku sadarbības nozīmi, tās praksi un grūtībām, kā arī analizēta zinātniskā literatūra par jaunākā skolas vecumposma bērna attīstības īpatnībām un VSNA cēloņiem un izpausmēm bērniem jaunākajā skolas vecumposmā. Diplomdarba prakstiskajā daļā ir apkopoti un analizēti pētījumā iegūtie anketēšanas un interviju dati. Balstoties uz iegūto datu analīzi, tiek veikts logopēdu un vecāku sadarbības izvērtējums. Pētījuma rezultātā, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi, kā arī iegūtajiem darba autores diplomdarba ietvaros veiktā pētījuma rezultātiem, tika izstrādātas rekomendācijas logopēdiem un vecākiem sadarbības grūtību mazināšanā un pilnveidē VSNA korekcijas darbā 7 – 11 gadus veciem bērniem. Diploma thesis: Speech therapist and parents cooperation in developmental language disorder correction in children aged 7 – 11. Author of the diploma: Ilze Bērziņa Supervisor of the diploma: Mg.paed., Egija Laganovska Objective of the study: based on the analysis of scientific literature, to study the cooperation between a speech therapist and parents, to analyze the difficulties in cooperation DLD correction work in children aged 7 – 11. Reserch question: What is the cooperation between speech therapists and parents in the work of DLD correction for children aged 7 – 11? The theoretical part of the diploma thesis analyzes the scientific literature related to: •the importance of cooperation between a speech therapist and parents, coop eration practices and difficulties, •peculiarities of children’s development at the youngest school age, •causes and manifestations of DLD in shildren at the youngest school age. The practical part of the diploma thesis summarizes and analyzes the survey and interview data obtained in the research. Based on the analysis of the obtained data, an evaluation of the cooperation between speech therapists and parents has been performed. As a result of the study, based on the analysis of the scientific literature, and the results of the research carried out within the framework of the author’s diploma thesis, were developed recommendations for speech therapists and parents to reducing and improving the difficulties of cooperation DLD correction work in children aged 7 – 11.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Organizaciju sadarbība nozaru politiku tīklojumos: attīstības sadarbības politikas piemērs
Krastiņa, Līga (Latvijas Universitāte, 2006)Nozaru politikas tīklojuma perspektīva tika izmantota, empīriskā pētījumā analizējot organizāciju mijiedarbību attīstības sadarbības jomā. Īpaša uzmanība tika pievērsta valsts iestāžu un nevalstisko organizāciju sadarbībai, ... -
Baltijas valstu sadarbība Eiropas Savienības reģionālās sadarbības kontekstā
Kokoriša, Santa (Latvijas Universitāte, 2014)Baltijas valstu dalība ES determinē nepieciešamību pēc reģionālas sadarbības – atsevišķi to lielums, resursu un zināšanu kapacitāte nespēj nodrošināt sekmīgu ES doto izaugsmes iespēju pilnvērtīgu un optimālu (ar to domājot ... -
Pārrobežu sadarbība kā eiropeizācijas instruments uz ES ārējām robežām.Igaunijas-Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programmas gadījums
Spēlmane, Dace (Latvijas Universitāte, 2017)Eiropas kaimiņattiecību politika ir ievērojami palielinājusi ES sadarbību ar tās kaimiņvalstīm. Pārrobežu sadarbība, kas ir viens no šīs politikas galvenajiem elementiem, tiek uzskatīts par pozitīvas sadarbības modeli starp ...