Show simple item record

dc.contributor.advisorAnoško, Lūcija
dc.contributor.authorAndersone, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:02:08Z
dc.date.available2021-02-02T02:02:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79601
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53744
dc.description.abstractDiplomdarba temats: “Valdorfpedagoģijas pieeja fonemātiskās uztveres pilnveidei 7 - 8 gadus veciem bērniem” Darba autore: Aija Andersone. Diplomdarba vadītāja: Mg.paed. Lūcija Anoško. Diplomdarbs sastāv no 53 lappusēm, ievada, trīs nodaļām, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, nobeiguma, secinājumiem, 9 tabulām, 8 attēliem, 4 pielikumiem. Diplomdarba mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 7 – 8 gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres pilnveidošanas iespējas, izmantojot Valdorfpedagoģijas metodes. Pirmajā nodaļā darba autore ir pētījusi un analizējusi zinātnisko literatūru par 7 – 8 gadus vecu bērnu raksturojumu veselumā. Otrajā nodaļā autore ir analizējusi dažādu autoru atziņas par fonemātiskās uztveres pilnveides iespējām 7 – 8 gadus veciem bērniem. Trešajā nodaļā: autore analizējusi literatūru par Valdorfpedagoģijas pieeju mācību procesā un aktuālo informāciju par Valdorfpedagoģijas izglītības sistēmu Latvijā. Ceturtajā nodaļā: autore aprakstījusi veikto pētījumu, pētījumā izmantotās metodes, fonemātiskās uztveres pārbaudes un korekcijas iespējas, kā arī aprakstījusi pētījuma laikā veikto koriģējoši attīstošo darbību, tās mērķus un iegūtos rezultātus. Diplomdarba teorētiskajā daļā ir analizēti dažādu autoru pētījumi un zinātniskās atziņas par Valdorfpedagoģiju, 7 – 8 gadus vecu bērnu emocionālo, fizisko, kognitīvo, sociālo attīstību un fonemātiskās uztveres pilnveides nozīmi valodas attīstībā. Darba praktiskajā daļā veikta 7 – 8 gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres izpēte. Veikta koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres pilnveidei balstoties Valdorfpedagoģijā izmantotajās metodēs. Pētījumi analizēti un apkopoti tabulās, attēlos, diagrammās. Diplomdarbā īpaši akcentēta Valdorfpedagoģijas pieejas nozīme veiksmīgai fonemātiskās uztveres pilnveidei. Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere, 7 – 8 gadi, Valdorfpedagoģija, bērni, logopēdija.
dc.description.abstractSubject of the diploma: “Use of Waldorf Pedagogy to improve the phonological awareness in children 7 – 8 years of age in speech therapy.” Author: Aija Andersone. Head of the diploma: Mg.paed. Lūcija Anoško. The diploma consists of 53 pages, introductory, four chapters, theoretical part, empirical part, final, conclusions, 9 tables, 8 pictures, 4 attachments. Purpose of the diploma: theoretically explore and test the possibilities for improving the phonological awareness of children aged 7 – 8 years using Waldorfpedagogical techniques. In the first chapter, the author of the diploma has studied and analysed scientific literature on the characteristics of children aged 7 – 8 in the whole. In the second chapter, the author has analysed the findings of various authors on the possibilities for developing phonological awareness for children aged 7 – 8 years. In the third chapter: the author has analysed the literature on Waldorf education’s approach to the learning process and the current information on the Waldorf education system in Latvia. In chapter four: the author described the study carried out, the methods used in the study, the possibilities for phonological awareness testing and correction, and described the remedial development action taken during the study, its objectives and the results obtained. The theoretical part of the diploma analyses the studies and scientific knowledge of the different authors on Waldorfpedagogical, emotional, physical, cognitive, social development of children 7 – 8 years of age and the importance of developing phonological awareness in the development of the language. In the practical part of the work, a study has been carried out on the phonological awareness of children aged 7 to 8 years. Corrective action in speech therapy has been taken to improve phonological awareness based on the methods used in Waldorf education. Studies are analyzed and summarized in tables, images, charts. The diploma highlights in particular the importance of the Waldorf pedagogical approach for successful development of phonological awareness. Key words: phonological awareness, 7 – 8 years of age, Waldorf education, children, speech therapy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subject7 – 8 gadi
dc.subjectValdorfpedagoģija
dc.subjectbērni
dc.subjectlogopēdija
dc.titleValdorfpedagoģijas pieeja fonemātiskās uztveres pilnveidei 7 - 8 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeUse of Waldorf Pedagogy to improve the phonological awareness in children 7 - 8 years of age in speech therapy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record