Vārdu krājuma paplašināšana 6. – 8. klases skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Rode-Treigūte, Laura Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma. Vārdu krājuma paplašināšana 6. – 8. klases skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Darba autore. Laura Ilze Rode – Treigūte Pētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski pētīt vārdu krājuma paplašināšanas iespējas skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem 6. – 8. klasē tēmā “Mājdzīvnieki”. Darba teorētiskā daļā tiek analizēta literatūra par garīgās attīstības traucējumiem, to iedalījumu un raksturīgākajām pazīmēm, bērnu vecumposma attīstības īpatnībām, vārdu krājuma veidošanos un paplašināšanas iespējām. Teorētiskās atziņas galvenokārt balstās Golubeva, A., Čapkeviča, O., Puškarevs, I., Tūbele, S. u.c. autoru teorētiskajām atziņām. Praktiskajā daļā veikta skolēnu vārdu krājuma sākotnējā analīze, organizēta skolēnu koriģējoši attīstošā darbība divos posmos, veikta skolēnu vārdu krājuma atkārtotā analīze, apkopoti rezultāti un izteikti secinājumi par vārdu krājuma izmaiņām. Diplomdarba struktūrā ir 127 lappuses, 48 attēli, 16 tabulas, 2 diagrammas, 62 pielikumi un 47 literatūras un informācijas avoti. Atslēgvārdi – vidēji smagi un smagi garīgās attīstības traucējumi, vārdu krājums, mājdzīvnieki. Diploma thesis. Vocabulary expansion for 6. - 8. grade students with intellectual disabilities. Author. Laura Ilze Rode – Treigūte Objective of the study. To study theoretical and practical vocabulary expansion options in topic ‘’Domestic animals’’ for 6. – 8. grade students with intellectual disabilities. In the theoretical part of the study was analysed literature about intellectual disabilities, their classification and characteristics, child’s development specifics, vocabulary formation and expansion options. Theoretical quotes are mainly based on other theoretical findings by authors, such as Golubeva, A., Čapkeviča, O., Puškarevs, I., Tūbele, S. In the practical part initial students vocabulary analysis was performed, organized activities to encourage development in two stages, repeatedly performed students vocabulary analysis, summarised results and conclusions about vocabulary changes. Structure of diploma consists of 127 pages, 48 images, 16 tables, 2 charts, 62 annexes, 47 literature and information sources. Keywords – intellectual disabilities, vocabulary, domestic animals.