Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorŠleinus, Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:02:13Z
dc.date.available2021-02-02T02:02:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79638
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53753
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir “Adaptācijas veicināšana skolēniem ar vieglas garīgās attīstības traucējumiem 1. klasē vispārizglītojošā skolā”. Darba mērķis ir izpētīt teorijās balstītas efektīvākās metodes adaptācijas veicināšanā skolēniem ar vieglas garīgās attīstības traucējumiem vispārizglītojošā skolā. Diplomdarbu veido četras nodaļas. Pirmajā nodaļā “Vieglas garīgās attīstības traucējumu raksturojums” ir apkopota teorētiskā literatūra par garīgās attīstības traucējumu jēdzienu, vēsturi, kā arī cēloņiem. Otrajā nodaļā “Bērna ar viegliem GAT attīstības īpatnības jaunākajā skolas vecumā” raksturotas un skaidrotas bērna fiziskās, sociālās un intelektuālās attīstības īpatnības. Trešajā nodaļā “Adaptācijas procesa raksturojums” aprakstīta adaptācijas nozīme skolā, kā arī raksturīgākās īpatnības bērniem ar GAT. Ceturtajā nodaļā “Empīriskais pētījums par adaptācijas procesa norisi skolēniem ar vieglas garīgās attīstības traucējumiem 1.klasē” analizēti aptauju dati, kā arī veikta bērna ar viegliem GAT novērošana, intervija ar direktores vietnieci mācību jomā. Pētījuma beigās apkopoti secinājumi, kā arī izmantotās literatūras un avotu saraksts. Atslēgvārdi: adaptācija skolā, adaptācijas veicināšana, iekļaujošā izglītība, viegli garīgās attīstības traucējumi.
dc.description.abstractThe theme of diploma paper is “Encouragement of adaptation for the 1st grade students with mild intellectual disability in a comprehensive school”. The aim of work is to explore the most effective methods based on theoretical literature in encouragement of adaptation for students with mild intellectual disability. The diploma paper is made of four chapters. In the first chapter „Characterization of mild mental disability ” is summarized the theoretical literature on concept, history and causes of mild intellectual disability. In the second chapter “Peculiarities of a child with MID at the youngest school age” are described and explained the peculiarities of the child's physical, social and intellectual development. In the third chapter „ Characterization of adaptation process” are described the main adaptation problems in school and the most characteristic peculiarities of children with MID. In the fourth chapter “Empirical research on the adaptation process for students with mild mental disabilities in the 1st grade” are analysed survey data and maked observation of child with MID, interview with Deputy Director. The bachelor’s thesis concludes with conclusions and list of used literature. Keywords: adaptation at school, encouragement of adaptation, inclusive education, mild intellectual disability.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectadaptācija skolā
dc.subjectadaptācijas veicināšana
dc.subjectiekļaujošā izglītība
dc.subjectviegli garīgās attīstības traucējumi
dc.titleAdaptācijas veicināšana skolēniem ar vieglas garīgās attīstības traucējumiem 1.klasē vispārizglītojošā skolā
dc.title.alternativeEncouragement of adaptation for the 1st grade students with mild intellectual disability in a comprehensive school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию