• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmskolas vecuma bērniem ar cerebrālo trieku sīkās motorikas veicināšana

Thumbnail
View/Open
299-79645-Andersone_Marina_ma14021.pdf (905.1Kb)
Author
Andersone, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Marinas Andersones diplomdarba “Pirmsskolas vecuma bērniem ar cerebrālo trieku sīkas motorikas veicināšana” mērķis ir izstrādāt koriģējoši attīstošās darbības programmu sīkas motorikas veicināšanai pirmsskolas vecuma bērniem ar cerebrālo trieku. Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore analizē zinātnisko literatūru par bērniem ar cerebrālo trieku. Pētījuma empīriskajā daļā darba autore analizē pirmsskolas vecuma bērnu ar cerebrālo trieku sīkas motorikas attīstības īpatnības, aprobē izstrādāto programmu sīkas motorikas veicināšanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka, strādājot pie sīkas motorikas veicināšanas bērniem ar cerebrālo trieku ir novērojami uzlabojumi. Atslēgvārdi: cerebrālā trieka, sīka motorika, speciālā izglītība, pirmsskola
 
The goal of Marina Andersone's diploma thesis “Promotion of small motor skills in preschool children with cerebral palsy” is to develop a corrective developmental action program for the promotion of small motor skills in preschool children with cerebral palsy. In the theoretical part of the research, the author analyzes the scientific literature on children with cerebral palsy. In the empirical part of the research, the author analyzes the peculiarities of small motor development in preschool children with cerebral palsy, approbates the developed program for the promotion of fine motor skills. The results of the study show that there are improvements in working with small motor stimulation in children with cerebral palsy. Keywords: cerebral palsy, fine motor skills, special education, preschool
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53756
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV