Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorOlševska, Aira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-02T02:02:15Z
dc.date.available2021-02-02T02:02:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79647
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53757
dc.description.abstractDiplomdarbā “Montesori pedagoģija darbā ar izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem sākumskolas vecuma posmā” autore Aira Olševska izmanto Marijas Montesori (Maria Montesori) izstrādāto metodi vispārējai bērna attīstībai. Darba ievadā aprakstīta diplomdarba tēmas aktualitāte, izvirzīta hipotēze pētījumam, noteikts tā mērķis un uzdevumi, pētījuma objekts, priekšmets un pētījuma problēma, metodes, bāze. Teorētiskajā daļā aprakstīts bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem raksturojums. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi, pētījumā izpētīta teorētiskā literatūra par attīstību bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Izpētīts, kā strādā Montesori pedagoģija un kāda ir tās nozīme bērna attīstībā to pielietojot. Diplomdarba autore apraksta pētījumu par bērnu, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi, intelektuālo attīstību, izmantojot Marijas Montesori izstrādāto metodi. Balstoties uz pētījuma teorijas un empīriskās daļas iegūtajiem datiem, darba autore aprakstījusi redzamos uzlabojumus un izstrādājusi ieteikumus turpmākajam darbam. Diplomdarbs sastāv no 66 lapām, 11 tabulām, 2 attēliem, 17 pielikumiem. Atslēgvārdi: vidēji smagi un smagi garīgās attīstības traucējumi, intelektuālā attīstība, Marija Montesori, pedagoģijas metode, jaunākais skolas vecuma posms.
dc.description.abstractIn the diploma thesis “Montessori pedagogy in work with students with severe mental disabilities in primary school age”, the author Aira Olševska uses the method developed by Maria Montesori for the general development of a child. The introduction of the dissertation describes the topicality of the diploma thesis topic, puts forward a hypothesis for the research, defines its aim and tasks, research object, subject and research problem, methods, basis. The theoretical part describes the characteristics of children with moderate and severe mental disabilities. In order to achieve the goal of the diploma thesis, the research has examined the theoretical literature on development in children with moderate and severe mental disabilities. It has been studied how Montessori pedagogy works and what its role is in a child's development when applied. The author of the dissertation describes a study on the intellectual development of children with mental disabilities using the method developed by Maria Montessori. Based on the data obtained from the theory and empirical part of the research, the author of the work has described the visible improvements and developed recommendations for further work. The diploma thesis consists of 66 pages, 11 tables, 2 pictures, 17 appendices. Keywords: moderate and severe mental disabilities, intellectual development, Maria Montessori, pedagogical method, primary school age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvidēji smagi un smagi garīgās attīstības traucējumi
dc.subjectintelektuālā attīstība
dc.subjectMarija Montesori
dc.subjectpedagoģijas metode
dc.subjectjaunākais skolas vecuma posms
dc.titleMontessori pedagoģijas pielietojums darbā ar bērniem ar speciālām vajadzībām
dc.title.alternativeThe application of Montessori pedagogy in working with children with special needs
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record