Emocionālās attīstības veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Kauliņa-Gūtmane, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: Emocionālās attīstības veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Darba autore: Baiba Kauliņa-Gūtmane Darba zinātniskā vadītāja: Dr. psych., prof. Tija Zīriņa Pētījuma mērķis: Pētīt emocionālās attīstības veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā, izstrādājot vizuālās mākslas uzdevumus, kuros izmantoti mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi – līnija, forma, krāsa. Pētījumā secināts, ka emocionālās attīstības veicināšana ir iespējama, izmantojot mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus – līnija, forma, krāsa. Taču skolotājam ir jābūt mijiedarbībā ar bērnu, lai veicinātu emocionālo attīstību un palīdzētu bērnam izprast un nosaukt sevis piedzīvotās emocijas, kā arī ļaut tās izpaust sociāli pieņemamā veidā. Darba struktūra: Pētījums sastāv no pētījuma teorētiskās un pētījuma praktiskās daļas, darba apjoms ir 75 lpp. Pētījumā iekļautas 2 tabulas, 1 attēls un 5 pielikumi. Atslēgvārdi: emocionālā attīstība, mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi, pirmsskola, skolotājs, bērns. Title of diploma thesis: Promoting emotional development in arts classes for 3-4 year olds in Preschool. Author of diploma thesis: Baiba Kauliņa-Gūtmane Scientific superior of diploma thesis: Dr. psych., prof. Tija Zīriņa The aim of the research: To study the possibilities of promoting emotional development in visual art classes for 3-4 year old children in preschool, developing visual art tasks in which the means of artistic expression are used - line, form, color. The study concludes that the promotion of emotional development is possible by using the means of artistic expression - line, form, color. However, the teacher needs to interact with the child to promote emotional development and help the child understand and name the emotions he or she is experiencing, as well as allow them to be expressed in a socially acceptable way. The structure of diploma thesis: The research consists of the theoretical part of the research and the practical part of the research, the volume of work is 75 p. The study includes 2 tables, 1 image and 5 appendices. Keywords: emotional development, means of artistic expression, preschool, teacher, child.