Rotaļa kā pašvadīta mācīšanās sociālo prasmju apguvē 6-7 gadus veciem bērniem
Author
Ritere-Liepniece, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Rotaļa kā pašvadīta mācīšanās sociālo prasmju apguvē 6-7 gadus veciem bērniem. Darba autors: Ineta Ritere- Liepniece. Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. doc. Līga Āboltiņa. Diplomdarba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski izpētīt 6-7 gadus vecu bērnu rotaļu kā pašvadītu darbību sociālo prasmju apguvē. Teorētiskajā daļā balstoties uz D. Lieģenieces, R. Kaņepējas, Z. Gaugeres, I.Stangaines, D. Dzintares un citu psihologu un pedagogu teorētiskajām atziņām, tiek pētīts un analizēts, kā rotaļā attīstāmas sociālās prasmes pašvadītā darbībā. Pētījuma praktiskajā daļā apkopota novērošana un anketēšana. Pētījums tika veikts Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā iegūtie rezultāti tika apkopoti un analizēti. Diplomdarbs sastāv no 77 lapaspusēm, 9 tabulām, 24 attēliem, 13 pielikumiem, 57 literatūras un citiem avotiem. Title of work: Play as self-directed learning in acquisition of social skills for 6-7 years old children. Author of work: Ineta Ritere-Liepniece. Research supervizor: Dr. paed. doc. Līga Āboltiņa. The aim of the diploma thesis is to theoretically study and practically reserch the play of 6-7 year old children as a self- directed activity in the acquisition social skills. Theoreticl part, based on the quotes of D. Lieģeniece, R. Kaņepēja, Z. Gaugere, I. Stangaine, D. Dzintere and other psychologists and teachers, is a research and analysis on how to develop social skills in play in self- directed activity. Practical part is a collection of observation and questionnaires. Research was carried out in Riga X Pre-school educational institution. The results of the research are summarized and analysed. Diploma paper consists of 77 pages, 9 charts, 24 pictures, 13 attachments, 57 works of literature and other sources.