4.klases skolēnu argumentācijas prasmju pilnveidi krievu valodas stundäs
Autor
Starkova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “4. klases skolēnu argumentācijas prasmju pilnveide krievu valodas stundās” mērķis ir izpētīt didaktiskās iespējas argumentācijas prasmju pilnveidošanā 4. klases skolēniem, ņemot vērā mūsdienu lingvodidaktikā uzkrāto pieredzi un skolēnu argumentācijas prasmju reālo līmeni. Pētījuma aktualitāti nosaka, ka argumentācijas prasmes ir būtiska cilvēka komunikatīvās kompetences un kultūras daļa. Pētījumā iegūtie dati ļāva noformulēt galvenās problēmas skolēnu argumentācijas prasmju attīstīšanā; izzināt skolēnu argumentācijas prasmju līmeni, kāda veida grūtības novēro šajā jomā un ar kāda veida metodēm un paņemieniem skolotāja mēģina novērst nepilnības skolēnu argumentācijas prasmju pilnvedošanā. Rosināja pilnveidot mācību procesā izmantotās mācību metodes, paņēmienus un mācību uzdevumu veidus, kuru mērķis ir uzlabot skolēnu argumentācijas prasmes. Izpētes rezultāti izmēģinājumdarbības pēdējā posmā ļāva apgalvot, ka 4. klases skolēnu argumentācijas zināšanās un prasmēs vērojama pozitīva dinamika. Atslēgas vārdi: argumentācija, argumentācijas prasme, argumentācijas runas modeli, runas prasmes, kritiskās domāšanas metodes un paņemieni. The aim of Diploma “The improvement of argumentation skills of the 4th grade students at the Russian language lessons” is to explore didactic possibilities for improvement of argumentation skills of the 4th grade students, considering the experience gained in the modern linguodidactics and the real level of the students' argumentation skills. The relevance of the research is determined by the fact that argumentation skills are an essential part of a person's communicative competence and culture. The data obtained in the research allowed us to formulate the main problems in the development of the students' argumentation skills; to find out the level of students' argumentation skills, what difficulties are observed in this field as well as what methods and techniques the teacher used attempting to eliminate the shortcomings in the development of students' argumentation skills. The work encouraged the development of teaching methods and types of learning tasks used in the learning process, which aim at improving the students' argumentation skills. The results of the research's last stage of the pilot activity allowed us to affirm the observed positive dynamics in the argumentation knowledge and skills of the 4th grade students. Keywords: argumentation, argumentation skills, argumentation speech model, speech skills, critical thinking methods and techniques.