• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība Līvbērzes pamatskolas 6. un 7. klasēs mobinga mazināšanā, izmantojot neformālas izglītības metodes

Thumbnail
Открыть
299-79790-Ostrovska_Katrina_kk17214.pdf (1.897Mb)
Автор
Ostrovska, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Дата
2021
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Diplomdarba “Sociālpedagoģiskā darbība Līvbērzes pamatskolas 6. un 7. klasēs mobinga mazināšanā, izmantojot neformālas izglītības metodes” mērķis ir raksturot mobingu, izstrādāt, un aprobēt sociālpedagoģisko programmu mobinga mazināšanā Līvbērzes pamatskolā 6. un 7. klasēs, izmantojot neformālas izglītības metodes. Teorētiskajā daļā autore sniedz mobinga vispārēju raksturojumu, mobinga izpausmes un mobinga mazināšanas iespējas izglītības iestādē un neformālas izglītības metožu raksturojumu un iespējām ar to palīdzību mazināt mobinga izpausmes skolā. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums Līvbērzes pamatskolā 6. un 7. klasēs. Autore izstrādāja un realizēja sociālpedagoģisko programmu “Sociālpedagoģiskā darbība mobinga mazināšanā Līvbērzes pamatskolas 6. un 7. klasēs, izmantojot neformālas izglītības metodes”. Atslēgvārdi: mobings, sociālpedagoģiskā darbība, skolēni, izglītības iestāde, vardarbība, neformālā izglītība, sadarbība, projekts.
 
The aim of the thesis “Socio-pedagogical activity in Livberze Primary School in 6th and 7th grades in reducing mobbing using non-formal education methods” is to describe mobbing, develop and practically test a socio-pedagogical program for reducing mobbing in Livberze Primary School in 6th and 7th grades using non-formal education methods. In the theoretical part, the author provides a general description of mobbing, the manifestations of mobbing and the possibilities of reducing mobbing in an educational institution, and the description of non-formal education methods and the possibilities to reduce mobbing manifestations in school. In the practical part, research was performed in Livberze Primary School in the 6th and 7th grades. The author developed and implemented the socio-pedagogical program “Socio-pedagogical activity in reducing mobbing in the 6th and 7th grades of Livberze Primary School, by using non-formal education methods”. Keywords: mobbing, social pedagogical activity, students, educational institution, violence, non-formal education, collaboration, project.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53764
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV