Mākslas vingrotāju pieredzes veidošanās vingrojumu kompozīcijas sastādīšanā interešu izglītības nodarbībā
Author
Repke, Estere
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urbāne, Diāna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir Mākslas vingrotāju pieredzes veidošanās vingrojumu kompozīcijas sastādīšanā interešu izglītības nodarbībās. Literatūras avotu analīze sniedz informāciju par interešu izglītības iespējām, mākslas vingrošanu, sporta pedagoga lomu izglītībā un kompozīciju veidošanu un nosacījumiem. Pētījuma metodes ir literatūras un elektronisko informācijas avotu analīze, matemātiski statistiskā rezultātu apstrādes metode, aptaujas metode – anketēšana. Pētījuma ietvaros veikts eksperiments, lai noskaidrotu vai 8 un 9 gadus vecas vingrotājas spēj patstāvīgi sastādīt vingrojuma kompozīciju un kā vingrojuma ar mūziku izpildes laikā radušos kļūdu gadījumā vingrotājai izmainās reaģēšanas spēja. Tika analizēti aptaujas laikā iegūtie rezultāti par Latvijas skolu un klubu mākslas vingrošanas treneru domām par patstāvīgu kompozīciju sastādīšanu un radošās komponentes iekļaušanu treniņu procesā. Kā arī veidota eksperimenta dienasgrāmata. Pētījumā piedalījās 3 skolnieces – mākslas vingrotājas, aptaujātas tika 18 mākslas vingrošanas treneres un pētījuma galīgo rezultātu novērtēja 6 treneri. Darba apjoms ir 46 lpp., 13 attēli, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: mākslas vingrošana, kompozīcija, interešu izglītība. The theme of the Diploma Thesis is “Formation of Rhythmic Gymnasts Experience in Composition of Routines on vocational education classes”. Literature review provides the information about vocational education, rhythmic gymnastics, the role of the physical education teacher and composition and its rules. The methods of research are the analysis of literature and internet sources, mathematical methods of statistics for processing of the results, survey method – questionnaire. An experiment has been done within the framework of the research, to find out whether gymnasts of the age 8 and 9 are able to make a routine composition independently and how in case of mistakes during the exercise with music the gymnast's ability to react changes. The results obtained during the survey on the opinions of Latvian school and club rhythmic gymnastics coaches about making independent compositions and including the creative component in the training process were analyzed. As well as the experiment diary was being written. 3 students – rhythmic gymnasts participated in the research, 18 rhythmic gymnastics coaches were interviewed and 6 coaches evaluated the final result of the experiment. The volume of the work is 46 pages, 13 pictures, 1 appendic. Key words: rhythmic gymnastics, composition, vocational education.