Datorikas kā atsevišķa mācību priekšmeta nepieciešamība skolēniem līdz 3.klasei dabas zinību apguvē
Author
Arāja-Bērziņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Datorikas kā atsevišķa mācību priekšmeta nepieciešamība skolēniem līdz 3. klasei dabaszinību apguvē” mērķis ir pierādīt, ka skolēniem datorika kā atsevišķs mācību priekšmets būtu apgūstams jau no 1. klases, jo tas atvieglotu un padarītu skolēniem saistošāku dabaszinību un arī citu mācību priekšmetu apguvi. Darba saturu veido ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā aplūkoti skolēnu paradumi tehnoloģiju izmantošanā, apgūstamās prasmes dabaszinībās, kuras var apgūt integrēti ar datoriku. Tāpat aplūkots integrācijas jēdziens un aprakstīta datorikas nozīme dabaszinību apguvē. Otrajā nodaļā prognozēts skolēnu prasmju līmenis ar un bez priekšzināšanām datorikā, aprakstīta skolēnu patstāvīgā darba norise, kā arī diagrammās attēloti un aprakstīti patstāvīgā darba rezultāti. Pielikumā pievienoti patstāvīgajam darbam izstrādātie materiāli. Diplomdarbs rekomendējams sākumskolas skolotājiem, studentiem un citiem interesentiem. Atslēgas vārdi: dabaszinības, datorika, integrācija, tehnoloģijas. Thesis of the diploma “The necessity of computer lessons up to 3rd grade for learning nature sciences” is to prove that pupils should learn computer lessons as a separate subject from 1st grade, as it would facilitate and make nature sciences and other lessons more attractive to pupils. The content of the work consists of an introduction, two chapters with subsections, conclusions and appendix. The first chapter deals with students' habits in the use of technologies, skills to be learned in nature sciences, which can be acquired integrated with computer lessons. There is also considered the concept of integration and described the role of computer lessons in the acquisition of nature sciences. The second chapter predicts the level of pupil skills with and without prior knowledge of computers, describes the course of pupils independent work, as well as diagrams showing and describing the results of independent work. The materials developed for the independent work are attached in the appendix. The diploma work is recommended for primary school teachers, students and other interested people. Keywords: nature sciences, computers, integration, technologies.