Skolēnu lasīšanas motivācijas sekmēšana latviešu valodas stundās sākumskolas 3.klasē
Autor
Lazdiņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba nosaukums “Skolēnu lasīšanas motivācijas sekmēšana latviešu valodas stundās sākumskolas 3.klasē.” Darba autore Linda Lazdiņa, darba vadītāja Mg. paed., lektore Aija Kalve. Pētījuma mērķis ir praktiski pētīt lasīšanas motivācijas veidošanos latviešu valodas stundās sākumskolas 3. klasē. Darba teorētiskajā daļā autore veica teorētiskās literatūras analīzi. Lai izpētītu reālo situāciju skolā un pārbaudītu iegūtās atziņas no teorijas praksē, darba autore veica empīrisku pētījumu par lasīšanas motivācijas veidošanos latviešu valodas stundās sākumskolas 3. klasē. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izmantotas sekojošas pētīšanas metodes: novērošana, intervija, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījuma bāzi veido 26 3. klases skolēni un 5 sākumskolas skolotāji. Empīriskajā pētījumā iegūtie rezultāti apstiprina darbam izvirzīto hipotēzi, ka 3. klases skolēnu lasīšanas motivācija latviešu valodas stundās tiek veicināta, ja skolotājs mācību satura apguvei mērķtiecīgi izmanto daudzveidīgus metodiskos paņēmienus un skolēniem interesantu, aktuālu un vecumposmam atbilstošu lasāmvielu. Bakalaura darbs sastāv no 69 lpp., 2 nodaļām, 5 tabulām, 17 attēla un 8 pielikumiem, 71 literatūras avotiem. Atslēgvārdi: lasīšana, lasītprasme, motivācija, latviešu valoda. Title of the bachelor's thesis “The development of students’ reading motivation in Latvian lessons in the 3rd grade of primary school.” Author of the work Linda Lazdina, supervisor and lecturer Mg.paed. Aija Kalve. The objective of the study is to research the reading motivation in Latvian lessons for the 3rd grade. In the theoretical part of the thesis the author wrote the theoretical literature analysis. To research the real situation in schools and research the motivation in Latvian lessons for the 3rd grade, the author conducted empirical reasearch about the development of reading motivation in Latvian classes in the 3rd grade of primary school To achieve the goal of the thesis there where used the following research methods: observation, interviewing and also pedogogical trial. The base of the reasearch consists of 26 3rd grade pupils and 5 primary school teachers. Empirical research results confirm the hypothesis of the research, 3rd grade students reading motivation in Latvian lessons can be improved by teacher using varios methodological techniques and interesting, topical as well as appropriate reading material for the age group. The bachelor's thesis consists of 69 pages 2 chapters 5 tables 17 pictures 8 extras 71 literature sources . Key words : reading, literacy, motivation, latvian language.