• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izglītojošu spēļu satura pārvaldības sistēma latviešu studentiem

Thumbnail
View/Open
302-80016-Zaharova_Jelizaveta_jz18031.pdf (1.364Mb)
Author
Zaharova, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Nidagundi, Padmaraj
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās informācijas daudzums sasniedza tik lielus apjomus, ka mēs fiziski nevarētu izpētīt to visu savā dzīves laikā. Informācijas plūsma mainās tik strauji, ka mēs cenšamies iegaumēt uzreiz visu informāciju kopumā, nepievēršot pienācīgo uzmanību detaļām un sīkumiem. Mums vairs nav tik viegli ilgi koncentrēties uz vienas lietas, jo ir vēl daudz informācijas, kuru mēs vēlamies iegaumēt. Līdz ar to cilvēkiem ir vieglāk uztvert informāciju pa fragmentiem, pa daļām, jo šajā informācijās kopumā informācija mainās ļoti strauji, tāpēc tās padošanai jābūt īslaicīgai, lai tai nevajadzētu terēt daudz laika un pievērst lielo uzmanību. Darba mērķis ir izveidot tīmekļa programmatūru ar kuru palīdzību latviešu studentiem būtu ērtāk un vieglāk iegaumēt informāciju un attīstīt savas prasmes spēļu veidā. Darba ietvaros tiks izstrādāta tīmekļa lietojumprogramma, izmantojot “C#” programmēšanas valodu, “ASP .NET CORE” satvaru un “SQL” datu bāzi, kas ir paredzēta ērtai satura pārvaldībai sistēmā.
 
EDUCATIONAL GAMES CONTENT MANAGEMENT SYSTEM FOR LATVIAN STUDENTS Nowadays the amount of the information became that huge, that we physically cannot examine it all in our lifetime. The information flow changes extremely fast, so we try to memorize all the information entirely, without paying due attention to the details and some little things. It is not that easy for us to keep focusing on one piece of information for a long time because there are a lot of other information which we want to examine. As a result, it is easier for people to perceive any information in fragments, in smaller parts because in this infromation assemblage the infromation rapidly changes, and the infromation’s delivery should be fast and short-term, so in that way it does not have to waste a lot of time to keep the inforamtion in mind and we will not need to pay a lot of attention to it. The main goal of this work is to create a web application, which will help Latvian students memorize information in much easier and convenient way. The work result will be developed web application, using a “C#” pogramming language, the “ASP .NET CORE” framework and “SQL” database, for easier content management in the system.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53859
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV